تبلیغات

گفتگو با پدر شایان پورمیربابایی رتبه 1کشوری کنکور تجربه 93

گفتگو با پدر شایان پورمیربابایی رتبه 1کشوری کنکور تجربه 93

برنامه رادیویی زنگ برنامه ریزی

گفتگو با پدر شایان پورمیربابایی رتبه 1کشوری کنکور تجربه 93

گفتگو با پدر شایان پورمیربابایی رتبه 1کشوری و رتبه 1 منطقه 2 در رشته تجربی

24 شهریور 93

من معمولا به والدین رتبه های یک کشور می گویم غیر از این که این دانش آموزان خودشان خیلی باهوش و سخت کوش بوده بوده اند بلکه بهترین پدر و مادر را هم داشته اند. والدین شایان پورمیربابایی هم همین طور هستند، هر دو فرهنگی هستند و یک محیط غنی را برای شایان فراهم کردند.

کاظم قلم چی: نقش شما در ثبت نام شایان در آزمون های کانون چگونه بود؟

من به عنوان کسی که 24 سال در آموزش و پرورش خدمت کردم این نظر را داشتیم که او به کانون بیاید و هم چنین براساس تجربیات بچه هایی که از کانون استفاده کرده بودند این تصمیم را گرفتیم و بسیار هم خوشحال هستیم که این برنامه ها را دنبال کردیم. شایان از سال دوم تا پیش در آزمون ها شرکت کردند و هیچ غیبتی هم نداشتند. برنامه های کانون و خصوصا دفتر برنامه ریزی خیلی به او کمک کرد و توانست با پشتکار و با کمک پشتیبان ها موفق شود.

کاظم قلم چی: شما که فرهنگی هستید با فرزندتان همراهی دارید؛ اگر ممکن است بیان کنید که چه همراهی هایی با شایان داشتید؟ آیا کارنامه او را می دیدید؟ کارنامه را با او ارزیابی می کردید؟ چه کارهای آموزشی را برای فرزندتان انجام می دادید؟

من و همسرم از اوایل تحصیل او حتی در سال های دبستان نظارت مستقیم و غیر مستقیم بر روند تحصیل او داشتیم، مرتب به مدارس او سر می زدیم از زمانی که شایان در آزمون های کانون ثبت نام کرد هر چند که منزل ما در آستانه اشرفیه است و آزمون های کانون در لاهیجان برگزار می شد (حدود 10 الی 12 کیلومتر فاصله بود) ما او را می بردیم و حتی موقع برگشت هم من و هم مادرش و هم دخترم او را به منزل می آوردیم. در این سه سال همیشه این اتفاق افتاد. کارنامه هایش را همیشه بررسی می کردیم. من همیشه مجلات قلم چی از جمله مقالات مجله را برای بهبود کار خودم هر سه سال را کامل می خواندم..

کاظم قلم چی: معمولا خانواده ها می گویند که اگر به دانش آموزان زیاد کمک کنیم ممکن است وابسته شوند چکونه شما به فرزندتان کمک می کردید در عین حال که سعی می کردید ایشان خودشان استقلال و عزت نفس هم داشته باشد؟ این تلفیق هوشمندانه را چگونه انجام می دادید؟

ما هرگز شایان را به طور مستقیم وادار به مطالعه نکردیم ما از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری شرایط را فراهم می کردیم تا خودش به مرور به تحصیل علاقمند شد. ما دو سال آخر مهمانی و مسافرت را کاهش و در حد صفر کردیم.

کاظم قلم چی: آیا این کار برای شما با زنج همراه بود یا دوست داشتید؟

این موضوع لذت بخش بود. ما معتقد بودیم اگر این کارها را انجام نمی دادیم شایان نمی توانست حداکثر استفاده را از تحصیل ببرد ایشان علاوه بر این که خیلی باهوش بود پشتکار خیلی فوق العاده ای داشت که بتواند این مسیر را با موفقیت سپری کند.

کاظم قلم چی: دبیر شیمی او تعریف می کرد که حتی وقتی در کلاس مدرسه اتفاقی می افتاد که باعث همهمه و شیطنت دانش آموزان می شد او جدی بود و به دانش آموزان می گفت که شلوغ نکنند و تمرکز بالایی داشت. نظر شما چیست؟

شایان در میان دانش آموزان جوانمردی خاصی هم داشت مشکلات دانش آموزان را از لحاظ درسی حل می کرد و اگر شرایطی پیش می آمد که اگر معلم در مدیریت کلاس ناتوان بود و او از دانش آموزان می خواست که سکوت کنند دیگران به حرف او توجه می کردند.

کاظم قلم چی: در گفتگویی که با شایان داشتم بیان می کرد که ای کاش از سال های قبل تر به کانون آمده بود.

شایان از دوم دبیرستان به کانون آمد و اتفاقا همین نظر را داشت.

کاظم قلم چی: شما دختر کوچک تان را از پنجم دبستان به کانون آوردید؟ دلیل شما چه بود؟

دانش آموزان استعدادهای متفاوتی از هم دارند. من براساس تجربه هایی که به عنوان دبیر از دیگر بچه ها به دست آوردیم متوجه شدیم که بهتر است ایشان را از همین پنجم دبستان به کانون بیاوریم.

کاظم قلم چی: دانش آموزان و رتبه های برتر هم والدین فرهیخته دارند و هم خودشان نگاه دقیقی به آزمون دارند. من از شما بخاطرکارهای هدفمندی که انجام دادید تشکر می کنم و کسب رتبه 1 کشور توسط شایان را به شما تبریک می گویم.

تهیه و تنظیم

ناهید منجمی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...