تبلیغات

قلم چی : اهمیت انتخاب منابع مطالعاتی

قلم چی : اهمیت انتخاب منابع مطالعاتی

برنامه رادیویی زنگ برنامه‌ریزی

صحبت‌های کاظم قلم‌چی

3 آبان 93

اولین گام برنامه‌ریزی انتخاب کتاب است. اگر دانش‌آموزان منابع‌ را درست انتخاب کنند و آن‌ها را استفاده کنند در موفقیت‌ آن‌ها موثر است. ویژگی این منابع این است که دانش‌آموزان بتوانند آن‌ها را در طول یک سال تمام کنند و شامل درست‌ترین سوال‌ها باشند. ما تاکید می‌کنیم حتما با سوالات استاندارد تمرین کنید. برخی می‌گویند سوال‌های خوب و استاندارد را بعدا استفاده کنیم این افراد نگران هستند که اگر الان منابع استاندارد را استفاده کنند ضرر ‌کنند و بعدا سوال استاندارد برای تمرین نداشته باشند ولی در این مورد خوشبختانه مجبور نیستیم انتخاب کنیم وقتی تعداد سوال استاندارد خیلی زیاد است ما نیاز به آغاز از سوال‌های غیراستاندارد نداریم چون سوال به اندازه کافی داریم. دسته اول سوال‌های استاندارد هم سوالات کنکورهای سراسری هستند و دسته دوم آزمون‌های کانون. این سوالات استاندارد در کتاب‌های آبی طبقه‌بندی شده‌اند، در برخی از مباحث هم که سوال کم بوده از سوال‌های آزمون‌های کانون گنجانده‌ایم.

و در تشریحی سوالات امتحان نهایی استاندارد هستند و سوال‌های پرتکرار که تعداد زیادی از دبیران کل کشور بدون اطلاع از هم این سوال‌ها را طرح کرده‌اند. اولین منبع مطالعاتی برای تشریحی‌ها کتاب درسی است و تمرین‌های حل شده و حل نشده کتاب درسی و تمرین‌های معلم. تمرین‌های حل شده کتاب را دست کم نگیرید چون نمونه‌های مهمی هستند. منبع بعدی برای دبیرستانی‌ها سوال‌های امتحانات نهایی است و سوالات پرتکرار که در کتاب‌های پرتکرار جمع‌آوری شده است. به چند دلیل چون بهترین دبیران و نخبه‌ترین افراد این سوال‌ها را طرح می‌کنند و این سوال‌ها قابلیت غربال‌گری دارد و قرار است در این گونه آزمون‌ها شما شرکت کنید و کارشناس‌ها هم بعد از کنکور بیان می‌کنند که سوال‌های کنکور و امتحان نهایی سوال‌های با کیفیت بالایی هستند.

پس توصیه من این است که ابتدا با سوال‌های استاندارد تمرین کنید و اگر کم داشتید از سوال‌های دیگر استفاده می‌کنید که نیاز نیست.

سوال: 7 کنکور چه کتابی است؟

کتاب‌های 7 کنکور همان‌طور که از نام آن مشخص است، شامل سوال‌های 7 سال اخیر کنکور است و برای کسانی که می‌خواهند در وقت محدود کار کنند مناسب است. ویژگی کتاب‌های 7 کنکور کوچک بودن آن‌هاست و استفاده از آن‌ها حس خوب تمام شدن را به ما می‌دهد.

تهیه و تنظیم

ناهید منجمی

 

فایل های ضمیمه کاظم قلم چی در زنگ برنامه ریزی 3 آبان 93 کاظم قلم چی در زنگ برنامه ریزی 3 آبان 93 دانلود فایل

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...