تبلیغات

دانلود دیکشنری تخصصی کامپیوتر و اینترنت Avesta Dictionary

دانلود دیکشنری تخصصی کامپیوتر و اینترنت Avesta Dictionary

در این مطلب دیکشنری تخصصی کامپیوتر و اینترنت Avesta Dictionary را خدمت شما زبان پژوهان گرامی تقدیم می کنیم. یکی از نیازهای ضروری کاربران کامپیوتر، داشتن یک نرم افزار فرهنگ لغت بر روی کامپیوتر می باشد که در صورت نیاز کمک بزرگی محسوب می شود. فرهنگ لغت اوستا دارای ویژگی هایی است که آن را با بقیه نرم افزارهای معرفی شده در این زمینه متمایز می کند. این فرهنگ لغت شامل 130771 واژه می باشد و دارای ترجمه‌ی لغات 7 زبان زنده دنیا را به فارسی است. در ادامه بیشتر با ویژگی های این نرم افزار ارزشمند آشنا می شویم.

ویژگی جالبی که این نرم افزار دارد این است که برای پیدا کردن معنی هر لغت تنها کافی است کلمه مورد نظر را در هر کجا ( فایل های متنی، اینترنت، PDF و .... ) انتخاب کنید و کلید CtrL+C را فشار دهید و یا دکمه کپی را بزنید. در این صورت معنی لغت را مشاهده خواهید کرد. در واقع این نرم افزار به گونه ای طراحی شده است که هر متنی را که شما کپی می کنید و وارد Clipboard ویندوز می شود بصورت خودکار آنرا از Clipboard فراخوانی میکند و معنی آنرا نمایش می دهد.


نکته: پس از هر بار فراخوانی متن کپی شده در Clipboard، حافظه Clipboard برای حفظ سرعت موتور جستجو توسط نرم افزار پاک می شود.این قابلیت در صورتی عمل می کند که نرم افزار در حالت اجرا باشد و در غیر این صورت عمل نمی کند. همچنین این قابلیت در مورد کپی فایل یا فولدر صدق نمی کند. همچنین قابلیت Ctrl+C در هنگام Add,Edit,Backup,Recovery و User accounts برای راحتی کاربر غیر فعال است و پس از خارج شدن از محیط های ذکر شده بلافاصله قابلیت Ctrl+C فعال می شود.


ویژگی دیگر نرم افزار قابلیت Minimize می باشد. در صورتیکه برنامه در حالت Minimize باشد ترجمه لغت مورد نظر به صورت بالون در قسمت System Tray ویندوز ظاهر خواهد شد.همچنین در این نسخه نام های اصیل ایرانی به همراه معنی و مفهوم آن + خطاهای مودم Dialup نیز قرار داده شده است و امکان اضافه، ویرایش و حذف نیز در این قسمت وجود دارد.

 

- رایگان، کارا و موثر
- حجم کم با توجه به ویژگی های آن
- ظاهری ساده و کاربر پسند
- طرز استفاده ساده و آسان
- قابلیت اضافه کردن لغت جدید به دیتابیس نرم افزار
- قابلیت ویرایش دیتابیس نرم افزار
- قابلیت تبدیل متن به گفتار
- قابلیت تهیه نسخه پشتیبان از دیتابیس نرم افزار
- قابلیت بازیابی دیتابیس نرم افزار ( این قابلیت در صورتی عمل می کند که از دیتابیس نرم افزار نسخه پشتیبان تهیه شده باشد ).
- قابلیت تعریف کاربر به تعداد دلخواه برای امنیت بیشتر دیکشنری
- وجود راهنما برای کمک به کاربر در صورت نیاز
- قابلیت Minimize کردن برنامه

  • امکانات جدید افزوده شده به نرم افزار:

- دیتابیس نام های اصیل ایرانی
- خطاهای مودم دایال آپ
- دیکشنری تخصصی کامپیوتر و اینترنت ( این بخش در نسخه 2.3 تکمیل خواهد شد ).
- افزایش دیتابیس نرم افزار از 50000 لغت به 130771 لغت

دانلود دیکشنری تخصصی کامپیوتر و اینترنت اوستا Avesta Dictionary

 

پاسخ دهید

5 نظر

manicure  ۱۳۹۶/۰۱/۱۸ - ۱۱:۵۵:۳۷

There is definately a great deal to know about this topic. I like all the points you've made.

manicure  ۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۱۳:۳۹:۳۴

Hi everyone, it's my first go to see at this web site, and post is in fact fruitful in support of me, keep up posting these content.

BHW  ۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۰۳:۴۹:۰۷

Hey there! I know this is sort of off-topic but I had to ask. Does managing a well-established blog like yours require a lot of work? I'm brand new to operating a blog but I do write in my journal every day. I'd like to start a blog so I can share my personal experience and views online. Please let me know if you have any kind of suggestions or tips for new aspiring blog owners. Appreciate it!

manicure  ۱۳۹۶/۰۲/۱۳ - ۱۶:۲۲:۵۴

Does your blog have a contact page? I'm having trouble locating it but, I'd like to shoot you an email. I've got some recommendations for your blog you might be interested in hearing. Either way, great site and I look forward to seeing it improve over time.

foot pain  ۱۳۹۶/۰۴/۱۵ - ۰۲:۰۷:۳۷

My brother suggested I would possibly like this website. He used to be entirely right. This submit actually made my day. You cann't imagine just how a lot time I had spent for this information! Thanks!