تبلیغات

ده تکنیک مهم در مورد آزمون بین المللی آیلتس IELTS

ده تکنیک مهم در مورد آزمون بین المللی آیلتس IELTS

تهیه شده توسط مدیران سایت

ده تکنیک مهم در مورد آزمون بین المللی آیلتس IELTS

 

ده تکنیک مهم در آیلتس IELTS

1. یک دقیقه طلایی شروع آزمون

· هنگامی که سوالات بخش Listening‌ در اختیار شما قرار می گیرد، حدود یک دقیقه یک مثال برای شما از بلندگو پخش می شود تا با نحوه پاسخ دادن به سوالات این بخش بیشتر آشنا شوید، در این مدت زمان تا آنجا که می توانید سوالات را  جلوتر بخوانید و با موضوع Section‌ های مختلف آزمون Listening ‌و اینکه چه مواردی مورد سوال است آشنا شوید. این پیش آمادگی می تواند تا 1نمره باعث افزایش نمره شما باشد. چون در حقیقت یکی از  علت های اصلی از دست دادن پاسخ ها، معمولا آماده نبودن برای دریافت آنهاست.

 

2. دقیقا بدانید که چه نوع اطلاعاتی را باید پاسخ بدهید:

· مهمتر از گوش کردن یا خواندن برای یافتن جواب، ‌درک دقیق سوال است، ‌همیشه به سوال خوب دقت کنید و نوع پاسخ را تشخیص دهید.

· آیا پاسخ یک شماره خواهد بود؟ یک اسم خواهد بود؟ نام یک مکان خواهد بود؟

· از لحاظ گرامری پاسخ به چه گروهی تعلق می گیرد؟ آیا من به دنبال فاعل هستم؟ ایا من به دنبال یک صفت هستم؟

· این پیش بینی نوع پاسخ، به شما کمک می کند که تنها به شکار جواب بشینید، و به راحتی کلماتی را که نمی توانند جواب باشند،  فیلتر کنید.

 

 

3. از کلمات سوال بعنوان مترادف های جواب در متن استفاده کنید و نسبت به آن ها حساس باشید

· در بسیاری از مواقع سوال به شکل مفهومی هم معنی عبارتی است که می شنوید یا می خوانید

· بعنوان مثال می شنوید که People who are living nearby‌ و می خوانید Neighbors، اگر دقت کنید این دو هم معنی هستند.

· ‌، به معنی کلمات حساس باشید به عنوان مثال اگر می شنوید Neighborhood بدانید که مترادف آن Environment‌ است، نه Neighbor چون Neighborhood‌ به معنی محیط همسایگی است، نه شخص همسایه.

 

 

4. به تفاوت Not given‌ و دو گزینه False‌ و True‌ حساس باشید.

از اشتباهات بارز داوطلبان در آزمون Reading‌ نحوه مواجه شدن آنها با  سوالات گروه True-False-‌Not given است.

برای حل مشکل کمبود وقت باید به تکنیک های پاسخگویی سریع و دقیق Reading‌ مجهز باشید و اما برای تشخیص گزینه درست در مورد True-False-‌Not given به توضیحات زیر دقت کنید:

 

قاضی برای حکم اعدام هرگز دلایل لازم را با کافی اشتباه نمی کند! ( به مفهوم و محدوده قدرت کلمات حساس باشید، فرض کنید در حال تنظیم یک قرار داد هستید، حتی به یک and‌ یا Or ساده نیز دقت کنید)

· هرگاه دلیل کافی برای اثبات چیزی وجود داشت،‌آن گزاره True است.

· هرگاه دلیل کافی برای رد کردن چیزی وجود داشت، آن گزاره False‌ است.

· ولی هرگاه اصلا دلیلی وجود نداشت یا دلیلی وجود داشت ولی کافی برای اثبات نبود، آن گزینه Not given است.

· به مثال زیر که یک سوال واقعی آزمون بخش Reading General است توجه کنید:

· This Shirt comes in many different colors

· یعنی این پیرهن در رنگهای متنوع تولید می شود

· حال شما قاضی هستید وسوال این است که :

· The shirt comes in yellow

· پاسخ درست به نظر شما چیست؟

· همانطور که یک قاضی عادلانه قضاوت می کند، این موضوع که این پیراهن در رنگهای متنوع تولید می شود لزوما به این معنی نیست که حتما در رنگ زرد هم تولید می شود، بنابراین گزینه Not given‌ صحیح است.

 

5. پیشینی کنید که چه پاسخی خواهید شنید و به ماجرای داستان نیز توجه کنید.

· مثلا اگر موضوع یک آزمایش تجربی برای کودکان است که با پرواز آشنا شوند و شما به انتظار نوشتن نام لوازم مورد نیاز هستید؛  آیا چیزی که می شنوید Pepper‌ است یا Paper‌ ؟پس حتی اگر به طور واضح هم Pepper‌ بشنوید، فرض خواهید کرد که اشتباه شنیده اید و آن را تصحیح خواهید کرد و Paper‌ خواهید نوشت. چون مسلما کاغذ خیلی احتمال بیشتری دارد که پاسخ درست باشد تا فلفل. ( فکر کنید و در مورد صحت آنچه شنیدید قضاوت کنید.)

 

6. لغت های ناآشنا را با توجه به موضوع داستان معنی کنید.

· به مجموع داستان نیز توجه کنید، بجای اینکه تنها به لغت و پاسخ حساس باشید،‌سعی کنید که دید کلی نسبت به داستان را در نظر بگیرید،‌ موضوع اصلی داستان کلید حدس زدن بسیاری از لغت هایی است که معنی آن را نمی دانید،‌این تکنیک هم در Listening‌ و هم در Reading ‌ به شما کمک می کند که معنی کلماتی را درست نشنیده اید یا نمی شناسید به شکل تقریبی حدس بزنید.

مثال Listening:

· This Baby Cot is better, because it has a larger space for your child to sleep

· حال اگر معنی کلمه Cot را نمی دانید، مضطرب نشوید، به آنچه شنیدید فکر کنید،‌ به راحتی حدس خواهید زد که Cot مکانی برای خوابیدن کودکان است ... یعنی همان تخت بچه ها که معمولا حفاظ دارد.

 

7. بدانید که سوال بعدی چیست که جا نمانید و همانطور که گوش می کنید منتظر پاسخ سوال بعدی نیز باشید.

· خیلی مهم است که همواره سوال بعدی را نیز زیر نظر داشته باشید، این امر باعث آرامش شما خواهد شد که سوال بعدی را از دست نداده اید، این تکنیک هم در Listening‌ و هم در Reading‌ حیاتی است، بنابراین توصیه می شود که همیشه دو سوال دو سوال در حافظه خودتان نگه دارید و به جستجو یا انتظار جواب باشید.

 

8. مراقب باشید  امکان تغییر عقیده گوینده یا نویسنده زیاد است

· معمولا از Section2‌ به بعد، چه در آزمون Listening‌ و چه در آزمون Reading امکان تغییر نظر وجود دارد، باید صبور باشید و مطلب را تا آخر بشنوید یا بخوانید  و سپس پاسخ نهایی را که به نظر شما درست است یادداشت کنید، مباد که از هیجان پیدا کردن جواب باقی مکالمه را گوش نکنید و فقط شروع به نوشتن کنید یا از خواندن باقی متن صرف نظر کنید.

 

9. سوالهای که پشت سر هم آمده را شناسایی کنید و آماده خلاصه نویسی یا نگه داری در ذهن باشید.

· یکی از علت های اصلی جاماندن در آزمون Listening‌، غفلت در مورد سوالاتی است که درست پشت سر هم عنوان می شوند،‌این سوالات این اشتباه را تقویت می کنند که در هیجان نوشتن پاسخ اولین سوال، تمرکز برای شنیدن پاسخ سوال بعدی را از دست بدهید، توصیه می شود که در آغاز آزمون سوالات بخش Listening را که در یک سطر و بدون فاصله قرارداده شدند با یک نگاه سریع شناسایی کنید.

 

10. در تست های چند گزینه ای فقط سوال ها را بخوانید.

· جوابهای طولانی را فقط اگر وقت شد نگاه کنید،‌پاسخ هر سوال را به شکل خلاصه یادداشت کنید و در 10 دقیقه پایان تست جوابهای یاد داشت شده را با گزینه ها تطبیق داده و انتخاب کنید. چون وقت برای خواندن و یادداشت کردن کافی نخواهد بود.

· سوالات چند گزینه ای که پاسخ گزینه های آنها کوتاه است را می توانید سریع بخوانید، ولی وقتی پاسخ ها  یک خط طولانی است، خواندن تمامی پاسخ ها غیر ممکن است، پاسخ ها مهم نیستند، مهم درک شما از سوال است.

· اگر سوال ها را ا دقت بخوانید، و آنچه به عنوان پاسخ تشخیص می دهید را به طور خلاصه در کنار سوال به زبان انگلیسی یا فارسی با یک یا دو کلمه یادداشت کنید،‌در 10 دقیقه پایانی بخش Listening وقت کافی خواهید داشت تا آنچه نوشته اید را با پاسخ های چند گزینه مطابقت داده کرده و بهترین پاسخ را انتخاب نمایید، این حرفه ای ترین روش پاسخ به چند گزیبنه ای هاست، که البته داوطلبانی که استرس زیاد دارند از انجام آن می پرهیزند، زیرا بر این باورند که ممکن است قدرت تطبیق پاسخ خودشان را با پاسخ های اصلی نداشته باشند، شاید همین نگرانی و استرس باشد که این گروه از داوطلبان همیشه نمره ای پایین تر از شایستگیشان اخذ می کنند

پاسخ دهید

4 نظر

manicure  ۱۳۹۶/۰۱/۱۸ - ۱۲:۳۹:۴۹

Hi there, yeah this paragraph is really good and I have learned lot of things from it on the topic of blogging. thanks.

manicure  ۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۱۴:۱۲:۳۴

This text is worth everyone's attention. When can I find out more?

BHW  ۱۳۹۶/۰۱/۲۱ - ۱۹:۴۴:۵۵

Hello, after reading this awesome article i am also glad to share my know-how here with colleagues.

Truculentbyword47.sosblogs.com  ۱۳۹۶/۰۲/۱۷ - ۲۳:۱۶:۰۸

I leave a comment whenever I like a article on a site or I have something to add to the conversation. Usually it is triggered by the sincerness communicated in the article I browsed. And after this article ده تکنیک مهم در مورد آزمون بین المللی آیلتس IELTS. I was moved enough to leave a thought ;) I do have a couple of questions for you if it's okay. Could it be just me or does it appear like some of these remarks look like they are written by brain dead visitors? :-P And, if you are posting on other online social sites, I'd like to keep up with you. Would you make a list every one of all your shared sites like your Facebook page, twitter feed, or linkedin profile?