تبلیغات

رشته زبان انگلیسی - گرایش ها، ادامه تحصیل و رشته های مشابه

رشته زبان انگلیسی - گرایش ها، ادامه تحصیل و رشته های مشابه

گرایش ها، ادامه تحصیل و رشته های مشابه


گرایش های مقطع لیسانس:

دبیری زبان انگلیسی
زبان و ادبیات انگلیسی
مترجمی زبان انگلیسی


وضعیت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر: (کارشناسی ارشد و ...

دبیری زبان انگلیسی: در دوره کارشناسی ارشد، دانشجوی زبان انگلیسی می تواند در گرایش آموزش زبان انگلیسی به تحصیلات خود ادامه دهد. در این مقطع هر دانشجو الزاماً باید 32 واحدی را بگذراند که 4 واحد آن به پایان نامه تحصیلی (رساله) اختصاص دارد. گذراندن واحدهای تخصصی تدریس زبان انگلیسی (نظری، عملی) زبان شناسی و نیز روان شناسی به دانشجویان این امکان را می دهد تا با پشتوانه علمی کافی در زمینه تدریس موفق باشد. در دوره دکتری آموزش زبان انگلیسی، پس از پذیرفته شدن در آزمون سراسری آن، هر دانشجو باید نزدیک به 35 واحد درسی را بگذراند. تقریباً نیمی از این تعداد واحدها به رساله پایان تحصیلی اختصاص دارد.
گرایش های مختلف کارشناسی ارشد و دکتری در رشته زبان انگلیسی: فارغ التحصیلان هر یک از گرایشهای مختلف مجموعه زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی (مترجمی زبان انگلیسی، دبیری زبان انگلیسی، ادبیات انگلیسی) می توانند در مقطع کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) در هر یک از گرایش های زبان شناسی، آموزش زبان انگلیسی و یا ادبیات انگلیسی به ادامه تحصیلات خود بپردازند.
در مقطع دکتری، امکان ادامه تحصیل در داخل کشور در گرایشهای زبان شناسی و آموزش زبان انگلیسی وجود دارد.


تواناییهای فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری

توجه به جنبه های نظری، عملی و علمی در مقاطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری)، این امکان را برای فارغ التحصیلان فراهم می آورد تا با پشتوانه علمی کافی و آشنایی کامل با شیوه های تدریس زبان انگلیسی و با در نظر گرفتن روان شناسی تدریس، هر چه صحیح تر و مناسب تر به تدریس زبان انگلیسی در سطوح مختلف مبتدی، متوسط و پیشرفته مشغول گردند.


جذب فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی در محیط های کار

با توجه به این که فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی از دانش نظری- عملی بیشتری نسبت به فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی برخوردارند، از این رو، ضمن آن که می توانند در تمام محل های جذب فارغ التحصیلان کارشناسی مشغول به کار شوند، امکان همکاری در دانشگاهها و سایر مراکز علمی و پژوهشی به عنوان عضو هیات علمی نیز برای آنان میسر می گردد.

پاسخ دهید

7 نظر

manicure  ۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۱۴:۵۵:۱۰

Why users still use to read news papers when in this technological globe all is presented on web?

BHW  ۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۰۴:۴۳:۵۷

Hey there! I've been following your weblog for a long time now and finally got the bravery to go ahead and give you a shout out from Huffman Texas! Just wanted to mention keep up the fantastic work!

manicure  ۱۳۹۶/۰۲/۰۷ - ۰۵:۵۳:۱۱

I do not even know how I ended up here, but I thought this post was good. I do not know who you are but certainly you are going to a famous blogger if you are not already ;) Cheers!

manicure  ۱۳۹۶/۰۲/۰۸ - ۰۶:۵۸:۴۶

I absolutely love your blog.. Pleasant colors & theme. Did you make this site yourself? Please reply back as I'm planning to create my own personal website and would love to know where you got this from or what the theme is named. Many thanks!

manicure  ۱۳۹۶/۰۲/۱۴ - ۰۴:۴۰:۰۴

Amazing! Its really amazing article, I have got much clear idea concerning from this article.

http://Sylvialeichtenberge.hatenablog.com/  ۱۳۹۶/۰۲/۱۸ - ۰۴:۴۲:۱۱

Loving the info on this internet site, you have done great job on the posts.

http://fletcherlbmcbtzrqi.sosblogs.com/Trisha-Mcreynolds-b1/Natural-Treatment-Fo  ۱۳۹۶/۰۴/۰۳ - ۲۰:۰۹:۴۱

Glad to be one of many visitants on this awe inspiring website :D.