تبلیغات

GRE چیست ؟ (جی آر ای)

GRE چیست ؟ (جی آر ای)

آزمون جی آر ای یا همانGRE  مخفف عبارت Graduate Records Examination  می باشد. همان طور که از نام این آزمون مشخص می باشد، هدف آن سنجش توانایی ها و معلومات فارغ التحصیلان می باشد. این آزمون معمولا برای ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر از کارشناسی مورد نیاز می باشد. دانشگاه های آمریکایی و کانادایی معمولا داشتن نمره بالا در این آزمون را یکی از شرایط ادامه تحصیل قرار می دهند زیرا آنها معتقدند که دانشجویان علاوه بر یاد گرفتن مطالب علمی و تخصصی بایستی در زمینه سیاسی، قدرت استنتاج و درک متون عمومی دشوار را کسب کرده باشند.

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب ...


این آزمون در دو سطحGeneral وSubject برگزار می شود که دارای 3 قسمت درک زبانی(verbal)، کمی(quantative)و قسمت تحلیلی(analytic)   می باشد. در قسمت زبانی معمولا متضاد و مترادف کلمات دشوار پرسیده می شود و در واقع فقط بستگی به میزان لغات دانشجو توجه می کند. لغات پرسیده شده واقعا دشوار هستند و برای اکثر دانشجویان نا آشنا. در قسمت کمی سوالات ریاضی نسبتا ساده ای پرسیده می شود تا توانایی های ابتدایی فرد مورد سنجش قرار گیرد. قسمت تحلیلی هم در مورد تحلیل یک موضوع بحث بر انگیز می باشد و به صورت نوشتاری می باشد. یعنی از فرد خواسته می شود تا در مورد موضوع مشخصی متنی نوشته شود و تحلیلهای شخصی بیان گردد.

این آزمون درحال حاضر در 3 مرکز سازمان سنجش، دانشگاه صنعتی اصفهان و ارومیه برگزار می گردد. لازم به ذکر است که این آزمون در ایران فعلا فقط به صورتpBT برگزار می گرددو بر اساس قانونets در هر کشوری که آزمونiBT  برگزار می گردد دیگر آزمون به صورتpBT برگزار نمی گردد. در ضمن آزمونSubject  فقط به صورتpBT  برگزار می گردد درحالیکه آزمونGeneral  هم به صورتpBT  و هم به صورتiBT  برگزار می گردد

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...