تبلیغات

نحوه محاسبه نمرات در آزمون آیلتس

نحوه محاسبه نمرات در آزمون آیلتس

 

چگونه امتیاز بند آیلتس خود را محاسبه کنید؟

 

در آزمون آیلتس ,شما برای هر بخش ازآزمون یعنی مهارت  شنیداری ,خواندن,نوشتن  و صحبت کردن امتیازی به نام بند دریافت می کنید.شما همچنین یک امتیاز کلی بند دریافت میکنید که میانگین امتیازی از چهار بخش است.

سیستم امتیاز دهی بند(Band) روی مقیاسی از 1 تا 9 است,و هر بند  مربوط به یک سطح از تسلط بر انگلیسی میباشد.بند 1 نشان دهنده ی تقریبی نداشتن دانش انگلیسی شماست درحالی که بند 9 برای سطح بالایی از تسلط به زبان انگلیسی در نظر گرفته شده است.همچنین به دست آوردن نصف امتیاز هم میسر میباشد,مثل 7.5 .

رئوس مطالب از سطح های بند که توسط هیئت مدیره ی رسمی آیلتس در www.Ielts.org فراهم شده است.

بند 9=کاربر متخصص ,دارای دانش عملی کاملی از زبان هستند ,مناسب,دقیق و روان با درک کامل.

بند 8=کاربر بسیار خوب ,دارای دانش عملی کاملی از زبان با بی دقتی های غیر اصولی گاه و بی گاه و نامناسب.برداشت اشتباه ممکن است در شرایط ناآشنا رخ دهد.به خوبی به خوبی استدلالهای پیچیده با جزئیات را مدیریت میکند.

بند 7=کاربر خوب , دارای دانش عملی از زبان است ولی با بی دقتی های گاه به گاه ونامنسب وبرداشتهای اشتباه در بعضی شرایط .معمولا پیچیدگی های زبان را به خوبی مدیریت می کند و نتیجه های جزئی را را بخوبی می فهمد.

بند 6=کاربر شایسته,دارای دانش موثری از زبان می باشد با وجود اشتباهات نامناسب و برداشتهای غلط می تواند زبان نسبتا پیچیده را به ویژه در شرایط آشنا استفاده و درک کند.

بند 5=دارای دانش زبان ناقص است,برخورد موفقی با کلیه ی معناها در بیشتر شرایط دارد.ولی نسبتا دچار اشتباهاتی هم می شود.بایستی قادر به مدیریت ارتباط در رشته ی خودش باشد.

بند 4=کاربر محدود ,قابلیت اصلی اش محدود به شرایط آشناست.مشکلات مکرری در درک وتوصیف زبان دارد.قادر به استفاده از زبان پیچیده نیست.

بند 3=کاربر بی نهایت محدود,فقط در شرایط آشنا می تواند معانی عمومی را منتقل یا درک کند و شکستهایی در ارتباطش اتفاق می افتد.

بند 2=کاربر متناوب,امکان هیچ ارتباط واقعی ای ندارد اکثر اطلاعات پایه که برای کلمات جدا یا فرمول کوتاه در شرایط آشنا و برای روبرویی با نیازهای ناگهانی استفاده می کند.در درک و صحبت و نوشتار انگلیسی بسیار مشکل دارد.

بند1= غیر کاربر ، اساسا هیچ قابلیتی برای استفاده از زبان فراتر از چندین کلمه جدا از هم ندارد

بند 0 = هیچ تلاشی برای امتحان نکرده است . هیچ اطلاعات سنجشی ارائه نشده است.

نحوه محاسبه بندی امتیازات برای بخش شنیداری و نوشتاری.

ورق های خواندن و شنیداری آیلتس شامل 40 مورد است و هر مورد صحیح یک نمره دارد پس بالا تری امتیازی که می توانید به دست آورید 40 می باشد .

هر امتیاز خارج از 40 مربوط به یک سطح از بند می شود اگر چه اختلالات جزئی در دشواری سطح های امتحان وجود دارد در این صورت این به آن معناست که سطح بند با یک امتیاز ویژه به غیر از 40 ارتباط دارد ممکن است از یک تست به تست دیگر عوض شود .

برای مثال در یک آزمون آیلتس امتیاز 34 ممکن است بند 7 باشد در حالیکه در ازمون دیگر امتیاز 33 ممکن است بند 7 باشد جداول زیر امتیازات بند تقریبی که مربوط به نمره ی خارج از 40 می باشد را نمایش می دهد.

نحوه  نمره دهی برای بخش نوشتاری

آزمون گیرنده ها برا اساس 4 بخش که از لحاظ اهمیت برابرندنمره می دهند

دستاورد کار – پاسخ کار – نگاهی به این دارد که ایا شما همه در خواست های کار را به قدر کافی بر آورده ساخته اید

ارتباط و پیوستگی – محلی که پاسخ شما به طور منطقی میان پاراگراف بندی موثر و استفاده از ابزار پیوسته مانند پیوند دادن کلمات سازمان دهی شده است

منابع لغوی – نگاهی به تناسب و دامنه دایره لغوی شما می اندازد که هیچ اشتباهی مربوط به هجی یا تشکیل کلمات نداشته باشید .

دامنه گرامری و دقت – دامنه و پیچیدگی ساختار گرامری را که شما استفاده  میکنید و کیفیت استفاده را ارزیابی می کند.

نحوه  نمره دهی به بخش  صحبت کردن

آزمون گیرنده های بر اساس 4 بخش نمره دهی میکنند.

تسلط و ارتباط : طول سخنان را ارزیابی میکند که آیا تکرار ، درنگ یا خود اصلاحی وجود دارد و شما در چه حدی قادر به استفاده از نشان گر کلمات پیوندی و گفتمان برای مرتبط ساختن سخنانتان هستید .

منابع لغوی : نگاهی به دامنه و تناسب دایره لغوی شما می اندازد که در چه حدی از زبان اصطلاحی استفاده کرده اید .

دامنه گرامری و دقت: دامنه و پیچیدگی ساختار گرامری که شما استفاده میکنید و کیفیت استفاده را ارزیابی میکند .

تلفظ: نگاهی به زی و بم صدا ، سرعت و وضوح گفتار میاندازد .

محاسبه نمره خود به طور کلی

موسسه یا سازمانی که درخواست نمره ایلتس شما را دارد ممکن است کمترین امتیاز بند شما را که برای گرفتن در هر بخش نیاز دارید  مشخص کند .برای مثال بعضی ویزا ها از دانش آموزان خواستار گرفتن بند 7 در هر بخش هستند به این معناست که کمترین امتیاز در بند 7 شنیداری ، بند 7 برای خواندن ، بند 7 برای نوشتاری و همچنین برای صحبت کردن .

دیگر موسسات شاید کمترین امتیاز بند را در کل بدهند . این محاسبه شده با اضافه کردن بند ها برای هر چهار بخش وتقسیم بر چهار برای یافتن میانگین . بنابراین اگر موسسه شما یک امتیاز کلی کم از بند 7 را تنظیم کرد می توانید بند 6 راب برای شنیداری ، بند 8 را برای خواندن و بند 7 را برای نوشتاری و بند 7 را برای صحبت کسب کنید

بنابراین حتی اگر امتباز بند شما برای بخش شنیداری 6 بود و میانگین کل شما 7 است بنابراین این یک نتیجه مناسب است .

خیلی مهم است که بدانید خواسته هایی که برای سازمان شما تنظیم شده و این که امتیاز بند شما بر هر بخش یا میانگین کل اعمال می شود.

نمونه گواهی آزمون ایلتس

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...