تبلیغات

راهنمای تدریس گرامر انگلیسی برای دبیران زبان

راهنمای تدریس گرامر انگلیسی برای دبیران زبان

 

راهنمای تدریس گرامر زبان انگلیسی

 

در کتاب حاضر نحوه تدریس گرامر زبان انگلیسی با گنجاندن 180 فعالیت و تمرین عملی برای دبیران تازه کار آورده شده است. مقوله گرامر زبان انگلیسی همیشه یکی از بحث بر انگیزترین بخش های آموزش زبان انگلیسی به زبان آموزان بوده است. بسیاری از زبان آموزان در یادگیری آن دچار مشکل شده و اغلب به دلیل شیوه تدریس نامناسب و نیز خشک بودن مبحث گرامر انگلیسی، از یادگیری آن بازمانده و دلسرد می شوند. در کتاب The Grammar Teacher's Activity-A-Day نگارنده سعی کرده این مشکل را با ارایه مجموعه تمرین‌های عملی حل نماید.

زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در کشور ما سالهاست که تدریس می شود. اما آیا شیوه های تدریس این زبان مفید و موثر بوده؟ (لازم به ذکر است در اینجا آموزشگاههای زبان انگلیسی مورد بحثمان نمی باشد بلکه سیستم آموزش زبان در مدارس مدنظر است) چه تعداد از تحصیل کردگان کشورمان از مهارت های ابتدایی در این زبان مانند خواندن متون ساده انگلیسی بهره مندند؟ تا آنجایی که ما اطلاع داریم به جز افرادیکه کم و بیش گذرشان به آموزشگاههای زبان انگلیسی (آنهم آموزشگاههای بزرگ،‌ اصولی و معتبر) افتاده، و نیز تعداد اندکی (همچون بنده) که شوق یادگیری زبان انگلیسی از دوران کودکی در آنها شعله ور بوده و امکانات و شرایطش را داشتند، سایر تحصیل کردگانمان جز چند کلمه ساده مانند Hello و Yes و No و الفبای انگلیسی آنهم به صورت ناقص چیز دیگری به یاد ندارند. ریشه این مشکل عدیده نه در خود این افراد بلکه به صورت عمده در شیوه تدریس و آموزش زبان انگلیسی می باشد. آنگونه که مستحضرید در طول تحصیل از تمام مهارت های زبان انگلیسی تنها یک کتاب نه چندان پرمحتوا در دوره راهنمایی و دبیرستان تدریس می شود. (البته با تدابیر اخیر وزارت محترم آموزش و پرورش این واحد درسی دچار تحول شده و سی دی صوتی و امکانات صوتی و تصویری برای یادگیری زبان بدان افزوده گشته که جای بسی تقدیر و تشکر دارد.)

اما این روشهای نوین نیز باید همراه با تمرینات فراوان به صورت عملی تدریس شده و آموزش داده شود. زبان انگلیسی به دلیل اینکه در کشورمان مکالمه نشده و غالبا خوانده و نوشته نمی شود، زبانی فرار بوده و هر چقدر هم در یادگیری آن کوشا باشیم، بدون تمرین و تکرار مداوم چیزی عایدمان نخواهد شد.

کتاب حاضر کمکی است به دبیران محترم زبان انگلیسی برای آموزش صحیح گرامر زبان انگلیسی با شیوه های نوین و به روز. هم اکنون می توانید این کتاب ارزشمند را از زبان پژوه دریافت دارید.

 

    دانلود کتاب روش تدریس گرامر زبان انگلیسی   دانلود راهنمای تدریس گرامر زبان انگلیسی برای دبیران زبان

  • حجم: 3 مگابایت
  • فرمت: PDF
  • نویسنده: Jack Umstatter
  • ناشر: Jossey-Bass
  • سطح: متوسط به پایین
  • تعداد صفحات: 242 صفحه
  • منبع: زبان پژوه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...