تبلیغات

دانلود دیکشنری تخصصی اصطلاحات پرستاری Dictionary of Nursing

دانلود دیکشنری تخصصی اصطلاحات پرستاری Dictionary of Nursing

 

 در این مطلب دیکشنری تخصصی اصطلاحات پرستاری (Dictionary of Nursing) را خدمت شما کاربران عزیز زبان پژوه معرفی می نماییم. در این دیکشنری تک زبانه نیز با رایج ترین و کاربردی ترین اصطلاحات، لغات و عبارات حوزه پرستاری آشنا می شویم. دیکشنری حاضر به ادعای نگارنده اش حاوی 11 هزار عبارت، اصطلاح و لغت کاربردی است. لغت نامه مزبور بیشتر مختص مترجمان، دانشجویان پرستاری، محققان و اساتید این رشته است.

همیشه یکی از ابزارهای ترجمه و مترجم، دیکشنری و فرهنگ های لغاتی است که مختص به رشته مورد ترجمه باید همراه داشته باشد. اصولا ترجمه بدون این ابزارها در اکثر موارد ناممکن، ناقص و بیهوده است. یک مترجم حرفه ای، متبحر و کار آزموده همیشه در قفسه‌ی کتابهایش بخشی هم به نام واژه نامه های تخصصی دارد (یا اگر هم نداشته باشد، از کتابخانه ها امانت می گیرد). 

کار ترجمه امری وقت گیر، انرژی بر و نیازمند مهارت، تسلط به هر دو زبان مبدا و مقصد و نیز داشتن هنر نگارش و ویرایش می باشد. در این میان ابزاری که به کمک مترجم می آید ابتدا دیکشنری های تک زبان و سپس دو زبانه است. ممکن است بگوییم خوب همان دیکشنری دو زبانه هم مشکلمات را حل می کند، اما واقعیت این است که دیکشنری های دو زبانه هیچگاه جای دیکشنری های تک زبانه را نمی گیرند، به این دلیل که دیکشنری های تک زبانه به واسطه وجود اصطلاحات و تعبیراتی که فقط در زبان خودشان موجود بوده و در زبان مقصد موجود نیست همیشه برتری داشته اند. شما در دیکشنری های تک زبان اغلب جان کلام و معنی و مفهوم واقعی کلمه یا عبارت و اصطلاح را در زبان مبدا می یابید در حالیکه به احتمال زیاد در دیکشنری های دو زبانه به دلیل نبود همان اصطلاح یا واژه در زبان مقصد، ترجیح داده شده از معادل های آن عبارت یا لغت استفاده شود. به همین دلیل به کارگیری دیکشنری‌های تک زبانه را به همه مترجمان تازه کار و گاها خبره کشور توصیه می کنیم.

هم اکنون پس از این تفاصیل می رویم سراغ دریافت دیکشنری تخصصی اصطلاحات پرستاری از زبان پژوه.

 

  دانلود دیکشنری تخصصی اصطلاحات پرستاری  دانلود دیکشنری تخصصی اصطلاحات پرستاری

  • حجم: 12 مگابایت
  • فرمت: PDF
  • ناشر: A&C Black
  • نویسنده: -
  • ویرایش: دوم
  • تعداد صفحات: 353 صفحه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...