تبلیغات

سقوط سهم آیفون در بازار چین به 5 درصد

سقوط سهم آیفون در بازار چین به 5 درصد

Tim Cook’s talks with China Mobile have just taken on some more urgency. Bloomberg reports that research firm Canalys has just found that the iPhone’s market share fell to just 5% in China in the second quarter of 2013, down from 9% in Q2 2012. Nicole Peng, Canalys’s China research director, tells Bloomberg that Apple is getting walloped by low-cost Android phones being pushed by vendors such as Lenovo, ZTE and Xiaomi, which have all been peddling dirt-cheap smartphones with surprisingly strong specifications.

“Apple is only focused on the high-end segment, and China’s smartphone market growth right now is coming from the mid- to low-end,” Peng said. “Apple doesn’t have any products in the mid- to low-end and that’s where Xiaomi has been building their brand awareness.”

One big reason that Apple is losing out badly in the world’s largest smartphone market has been its continued unwillingness to accept lower subsidies from China Mobile, which has nearly 750 million subscribers and is the world’s largest wireless carrier. Another reason is that many Chinese consumers no longer see the iPhone as a must-have premium brand and are perfectly happy with low-cost Android phones.

“Apple is no longer the prestige handset that everybody is aspiring to,” Shaun Rein, the managing director of the Shanghai-based China Market Research Group, tellsBloomberg. ”The smartphone has become more of a commodity and Xiaomi is selling good hardware at a cheap price.”

 

مثل اینکه گفتگوی تیم کوک با اپراتور China Mobile ضرورت فراوانی داشته است. زیرا بلومبرگ گزارش می دهد موسسه تحقیقاتی Canalys به تازگی اعلام کرده سهم بازار آیفون در چین طی سه ماهه دوم ۲۰۱۳ تنها به ۵ درصد بالغ شده است. این در حالی است که سهم آیفون های اپل از بازار چین طی مدت مشابه سال گذشته، ۹ درصد بوده.

 
نیکول پینگ، مدیر تحقیقات چین Canalys می گوید اپل در این کشور در زیر ضربات شدید تلفن های اندرویدی ارزان قیمتی قرار دارد که توسط تولید کنندگانی چون لنوو، زد تی ای و ژائومی به بازار عرضه می شوند. این اسمارت فون ها با قیمتی بسیار پایین، مشخصات سخت افزاری غاقلگیر کننده ای را به کاربران عرضه می نمایند.
 
پینگ می گوید: «اپل تنها بر بخش رده بالای بازار تمرکز کرده و بازار اسمارت فون چین اکنون تنها در قسمت میان و پایین رده در حال رشد است. اپل هم هیچ محصولی در بخش میان و پایین رده ندارد. و این همان جایی است که ژائومی دست به برندسازی زده است.»
 
یکی از دلایل اصلی که می توان برای کاهش شدید سهم اپل در بزرگترین بازار اسمارت فون دنیا برشمرد، ادامه بی تمایلی این شرکت جهت پذیرش پیشنهادهای اپراتور چاینا موبایلاست. China Mobile با ۷۵۰ میلیون مشترک، اکنون بزرگترین اپراتور خدمات وایرلس دنیا است.
 
دلیل دیگر این است که بسیاری از مصرف کنندگان چینی بیش از این به آیفون به عنوان یک برند عالی و خارق العاده که باید آن را به هر قیمتی تصاحب کرد ، نمی نگرند و به نظر می رسد واقعا با تلفن های اندرویدی ارزان قیمت خود راضی و خوشحال هستند.
 
شائون رین، مدیرعامل China Market Research Group واقع در شانگهای می گوید: «مارک اپل دیگر یک موبایل با پرستیژ نیست که هرکسی آرزومند آن باشد. اسمارت فون بیش از پیش به یک کالای مصرفی معمول تبدیل شده و ژائومی سخت افزارهای خوبی با قیمت پایین برای فروش دارد.»

narenji

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...