تبلیغات

تلاش مایکروسافت برای بهبود اوضاع بازی ها در ویندوز با استخدام توسعه دهنده پیشین والو

تلاش مایکروسافت برای بهبود اوضاع بازی ها در ویندوز با استخدام توسعه دهنده پیشین والو

The future of Microsoft's digital game distribution systems just got brighter. Jason Holtman, who was heavily involved with the growth of Valve's Steam platform, has been hired by Redmond. According to a statement he gave Gamesindustry Internationalhe'll work to flesh out Windows' native gaming and entertainment efforts. That isn't plausible without developer support though, and given his history as a liaison between devs and Valve, he'll be putting those skills to work to "make that happen" at his new gig. However, seeing that Microsoft's other gaming platform is taking the majority of the company's focus right now, we don't expect many new details about Holtman's duties to surface that soon.

 

زمانی بود که برای خرید یک گیم کامپیوتری باید به فروشگاه های گیم می رفتید و از بین آنها یکی را می خریدید. اما با گسترشِ نفوذ اینترنت و ورود آن به عرصه های مختلف، روش های سنتی دست خوش تغییر شدند؛ و روش توزیع بازی ها هم از این قاعده مستثنی نبود.
 
هر روز بیشتر و بیشتر فروش نرم افزارها و از جمله بازی ها به صورت اینترنتی انجام می گیرد. ویندوز مایکروسافت به عنوان یکی از بسترهای پر طرفدار برای بازی خوره ها همیشه میزبان بهترین گیم ها بوده؛ ولی چند سالی است از زمانه عقب افتاده و در توسعه و استفاده از روش های نوینِ فروش، عملکرد مناسبی نداشته.
 
حالا سران مایکروسافت به این فکر افتاده اند که آینده نظام توزیع گیم های بستر ویندوز را تغییری اساسی دهند. ظاهراً قوای داخلی برای رساندن کشتی مایکروسافت به ساحل آینده درخشان از قوت کافی برخوردار نبوده اند و تصمیم به استخدام مستشار گرفته شده. آقای جیسون هالتمن فردی است که برای سکان داری ویندوز در اقیانوس گیم و توزیع دیجیتال انتخاب شده.
 
هالتمن از افراد کلیدی در رشد و به ثمر رساندن پلتفرم (بستر) اِستیم (پلتفرمی برای توزیع مستقیمِ گیم به صورت آنلاین ) برای شرکت والو بوده و تجربه زیادی در این زمینه دارد.
 
در واقع او به مایکروسافت آورده شده تا دستی به سر و روی گیمینگ بومی ویندوز و بخش سرگرمی های آن بکشد. البته قطعاً تمام قضیه در دست آقای هالتمن نیست و بدون حمایت توسعه دهندگان عملاً کاری از پیش نخواهد رفت. 
 

آنچه امیدوار کننده است سابقه خوبی است که او به عنوان واسطه بین توسعه دهندگان و شرکت والو از خود به جا گذاشته و موید توانایی او در پیشبرد این هدف و به ثمر رساندن آن است. البته از آنجا که فعلاً شش دانگ حواس مایکروسافت معطوف دیگر پلتفرم بازی اش یعنی ایکس باکس هست نباید انتظار درز جزئیات بیشتری از وظایف آقای هالتمن را داشته باشیم.
 
اینکه او تا چه حد موفق خواهد شد مشخص نیست، ولی آنچه به خوبی از این رویکرد مایکروسافت قابل تشخیص است، حرکت همزمان در خارج کردن عوامل واسطه و خرده فروشی ها از بازار گیم از یک سو و ترغیب توسعه دهندگان برای انتخاب ویندوز به عنوان بستر ساخت گیم از سوی دیگر است. فکر می کنید در آینده کنسول های بازی در پلتفرم های دیگر حل خواهند شد و به کمک پردازی ابری، چندرسانه ها را در یک بستر واحد خواهیم داشت؟ یا هنوز برای صحبت در این باره زود است؟ شما کدام بستر را برای بازی ترجیح می دهید؟
 
 

narenji

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...