تبلیغات

دانلود دیکشنری وبستر برای آندروید و آیفون Merriam Webster for Android & iOS

دانلود دیکشنری وبستر برای آندروید و آیفون Merriam Webster for Android & iOS

دانلود دیکشنری وبستر برای آندروید و آیفون Merriam Webster for Android & iOS

همانگونه که مستحضرید امروزه با گسترش فناوری های جدید از جمله رایانه و گوشی های تلفن همراه، قالب منابع اطلاعاتی همچون کتاب ها تغییر یافته و الکترونیکی شده است. از این رو دیکشنری ها که یکی از مهم ترین نیازهای زبان آموزان و افرادی است که به دنبال اطلاعاتی پیرامون واژه یا عبارت خاصی در زبانی خاص هستند نیز تبدیل به نسخه همراه و الکترونیکی شده اند.

از جمله این دیکشنری ها می توان به دیکشنری قدرتمند و عظیم Merriam Webster اشاره نمود. این دیکشنری نیز مانند دیکشنری بسیار جامع Oxford Advanced Learner's بسیار کاربردی و مفید است. تفاوت این دو دیکشنری در امریکایی و بریتانیایی بودنشان است. دیکشنری مریوم وبستر مختص انگلیسی امریکایی تدوین شده است. در حالی که دیکشنری Oxford Advanced Learner's برای انگلیسی بریتیش تدوین شده است. هر دو دیکشنری تقریبا در نود درصد محتوا مشابه هم هستند ولی برای آندسته از زبان آموزانی که قصد مطالعه انگلیسی امریکایی را دارند دیکشنری وبستر پیشنهاد می شود.

الکترونیکی شدن دیکشنری ها کمک بسیار بزرگی به جامعه زبان آموزان و پیشرفت علوم نموده است. به طوری که زبان آموز دیگر لزومی ندارد که کتابی قطور را با چند کیلو وزن این ور و آن ور ببرد و برای جستجوی کلمه ای ساعت ها به ورق زدن آن بپردازید. کافی است نسخه الکترونیکی دیکشنری را در گوشی همراه خود داشته باشد. با وجود این نرم افزار روی گوشی اش، دیکشنری مورد نظر همه جا همراهش خواهد بود و هر موقع که خواست می تواند به جستجوی عبارات و اصطلاحات مدنظرش بپردازد.

در مقابل کسانی هستند که دیکشنری های کاغذی را هنوز هم کاملتر و بهتر از دیکشنری های الکترونیکی می دانند. البته واژه نامه های کاغذی هم علی رغم معایب فوق الذکر به نوبه خود محاسنی نیز دارند. از جمله محاسنشان مطالعه دقیق و کامل با جزئیات و مداخل متعدد و اطلاعات جامع این دیکشنری هاست. متاسفانه علی رغم امکانات وسیع نرم افزارهای دیکشنری هنوز هم کتاب های لغت نامه کاملتر از نسخه الکترونیکی شان هستند.

به هر حال هر یک از دیکشنری ها به نوبه خود دارای کارایی خاص خود، معایب و محاسنی می باشند که بسته به انتخاب شخص متفاوت خواهد بود. هم اکنون امکان دانلود دیکشنری Merriam Webster برای آیفون و آندروید از زبان پژوه برای شما زبان آموزان گرامی فراهم است.

 

    دانلود دیکشنری وبستر برای آندروید و آیفون دانلود دیکشنری وبستر برای آندروید و آیفون Merriam Webster

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...