تبلیغات

باگ خطرناک iOS 7 امکان دور زدن رمز دستگاه و دسترسی به عکس ها را فراهم می کند

باگ خطرناک iOS 7 امکان دور زدن رمز دستگاه و دسترسی به عکس ها را فراهم می کند

The moment operating systems become available to the public is also the moment millions of people have the opportunity to hunt around and find bugs. And, it appears that at least one rather critical bug has already been discovered in iOS 7. A keen-eyed user found a way to bypass the passcode-protected lockscreen and gain access to the device's photos app, giving him the ability to hijack the email or social network account associated with that device. Essentially, you access the alarm clock through Control Center, make your way into the multitasking menu and head into the camera app from there. We've embedded the video evidence below, just in case you're interested in trying it out for yourself; we tested it out using an iPhone 5s running iOS 7.0.1, and were able to duplicate the user's claims.

This isn't the first time we've seen an iOS bug capable of bypassing your lockscreen and compromising the security of your device, and Apple typically squashes those bugs with patches; the last one took a month, however, so we'd like to see an update to iOS 7.0.2 a bit sooner than that. While you wait, the easiest way to avoid this concern is to disable the ability to access Control Center from the lockscreen (this can be found in the settings).

 

با وجود اینکه شرکت ها سعی می کنند ابتدا با عرضه نسخه بتا برای تعداد محدودی از کاربران، اشکالات نرم افزار خود را شناسایی و بر طرف کنند، اما با این وجود باز هم هر بار مشکلاتی باقی خواهد ماند. اپل نیز چنین سیاستی را پیش گرفت، اما درست در لحظه ای که iOS 7 را در اختیار همگان قرار داد، میلیون ها نفر این فرصت را پیدا کردند تا مشغول کار با این سیستم عامل شوند و اشکالات تازه ای را از آن استخراج کنند.

 
یکی از کاربران، باگی عجیب و البته خطرناک را در iOS 7 پیدا کرده که از طریق آن می توان رمز Lockscreen را دور زد و به عکس های موجود در دستگاه دسترسی پیدا کرد. پس از دسترسی به عکس ها شما می توانید از طریق حساب شبکه های اجتماعی متصل به سیستم عامل، به اشتراک محتوا نیز بپردازید و حسابی دردسر ساز شوید.
 
نحوه دور زدن Lockscreen بدین صورت است که در ابتدا باید قبل از وارد کردن رمز، در این صفحه بخش مرکز کنترل را باز کنید، به اپلیکیشن ساعت رفته و در آنجا دکمه Power را نگه دارید تا نوار قرمز رنگ ظاهر شود. در صفحه باز شده گزینه Cancel را انتخاب کنید و بلافاصله دو بار دکمه Home را فشار دهید تا وارد بخش مولتی تسکینگ شوید؛ در این بخش اپلیکیشن دوربین را پیدا کنید و به داخل آن بروید.
 
هم اکنون مشاهده می کنید که در گوشه اپلیکیشن دوربین آخرین عکس ثبت شده نمایش داده می شود که با لمس آن می توانید وارد اپلیکیشن تصاویر شده و کلیه عکس ها و ویدیو های موجود را مشاهده کنید. با توجه به اینکه گزینه Share نیز در این قسمت فعال است، در صورتی که حسابی از شبکه های اجتماعی به دستگاه قربانی متصل باشد، این امکان را دارید تا از قول وی، عکس ها و هرچه دوست دارید را در این شبکه ها به اشتراک گذارید.
 
باگ مذکور حفره امنیتی بسیار خطرناکی است که می تواند منجر به این شود تا اپل زود تر از حد انتظار آپدیت 7.0.2 را ارائه دهد. در حال حاضر در صورتی که می خواهید از این مشکل در امان بمانید، باید از بخش تنظیمات، امکان دسترسی به مرکز کنترل از داخل Lockscreen را غیر فعال کنید.

 

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...