تبلیغات

دستیار صوتی ویندوز فون با نام «کُرتانا» اوایل ۲۰۱۴ از راه می رسد

دستیار صوتی ویندوز فون با نام «کُرتانا» اوایل ۲۰۱۴ از راه می رسد

The release of Windows Phone 8.1 “Blue” might be a few months away, but more and more leaks are giving us a nice idea of what to expect from the first major upgrade to Windows Phone 8. 

 

 

Remember Cortana, the virtual assistant Microsoft is working on to take on the likes of Apple’s Siri and Google Now? Well, according to a tweet by new leakster Xeŕo, Cortana will initially be made available to Windows Phones in the U.S. in early 2014, while worldwide availability will follow in late 2014 with support for 44+ languages. For a feature that might be the most interesting Microsoft has ever put in its mobile OS, such a large gap between U.S. and worldwide availability doesn’t look good, but with the company’s slow rate of progress, I guess even a small step would be a welcome one.

 

The leaker also mentions that Nokia’s Pro camera app will be found on all devices running on WP8.1, an unsurprising move considering Microsoft’s plans to buyout Nokia’s devices and services business. The status bar icons of WP8.1 have also been leaked, which once again show the “*” icon for the notifications screen that’s going to debut with the upgrade. Everything seems to be coming along nicely, and I have a feeling there aren’t going to be many surprises left when Microsoft officially unveils Windows Phone 8.1.

 

 

 

 

 

wp8 notification Windows Phones Cortana virtual assistant to arrive in early 2014 in the US


تا عرضه ویندوز فون ۸.۱ چند ماهی بیشتر باقی نمانده و هر روز خبرهای جدیدی از آنچه در آن خواهیم دید منتشر می شود. به هر حال این نخستین و البته بزرگترین به روز رسانی از زمان ارائه ویندوز فون ۸ است و همه هیجان زده اند که بدانند باید انتظار چه چیزهایی را بکشند.

 
چند روز پیش از دستیار مجازی مایکروسافت موسوم به کُرتانا خبر دادیم و گفتیم این شرکت قرار است آن را به جان سیری اپل و سرویس Nowی گوگل بیندازد. در آن خبر داشتیم که این دستیار صوتی با به روز رسانی Blue به تلفن های وین فونی خواهد آمد و وظایفی مشابه سیریِ آیفون را انجام خواهد داد.
 
حالا از حساب توییتر یک تازه-لو دهنده به نام Xeŕo خبر رسیده که دختر هوشمند مایکروسافتی از اوایل سال ۲۰۱۴ میهمان تلفن های هوشمند آمریکایی ها خواهد شد و کم کم با پشتیبانی از زبان های مختلف به همه مناطق جهان تسری پیدا می کند. در این خبر آمده که کُرتانا به بیش از ۴۴ زبان زنده دنیا صحبت می کند و باعث می شود امیدوار باشیم که شاید برای دلبری از پارسی زبانان، شاهنامه را هم از بر داشته باشد. هرچند برای شروع نباید به این موضوع امید چندانی داشته باشیم.
 
اما برای آمدن این دستیار صوتی ممکن است لازم باشد تا اواخر ۲۰۱۴ صبر کنید. این فاصله زمانی طولانی بین عرضه در آمریکا و دیگر نقاط جهان چیزی نیست که از شرکت بزرگی مثل مایکروسافت انتظار داشته باشیم ولی برای مایکروسافت فربهی که در حال رژیم و تناسب اندام است هر قدم مثبتی ولو کوچک، خوب و امیدوار کننده است.
 
این لو دهنده در ادامه به اپلیکیشن دوربین Pro محصول نوکیا نیز اشاره کرده و گفته آن را در ویندوز فون ۸.۱ خواهیم دید. چنین اتفاقی با توجه به اینکه مایکروسافت همه بخش های ادوات و خدمات نوکیا را تملک کرده چندان دور از ذهن نیست.

 

همچنین آیکون های نوار وضعیت WP8.1 نیز همان طور که در تصویر بالا می بینید لو رفته و با وجود آیکون «*» در آن تقریباً شکی نیست که قسمت آگاه سازی به ویندوز فون اضافه خواهد شد.
 
با این اوصاف دیگر داریم به آخرین تکه های جورچین WP8.1 می رسیم و تا حدود زیادی می دانیم که کلیت این به روز رسانی چگونه خواهد بود. فکر می کنید ویندوز فون با رسیدن به نسخه ۸.۱ به حدی تکامل پیدا کند که بتواند در برابر غول های اندروید و iOS قد علم کند؟




پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...