تبلیغات

به زبان انگلیسی بیش‌تر توجه کنید

به زبان انگلیسی بیش‌تر توجه کنید

هر کودک از زمانی که چشم به جهان می‌گشاید، به فکر ارتباط با اطرافیان خود است. یکی از ابزارهای مهم در برقراری این ارتباط، زبان مادری است که با فراگیری آن، شخص خواسته‌های دیگران را از خود می‌فهمد و خواسته‌های خود را به آن‌ها می‌رساند، از دیگران می‌آموزد و به آن‌ها یاد می‌دهد و خلاصه می‌تواند برای جامعه فردی مفید واقع شود.


به زبان انگلیسی بیش‌تر توجه کنید

اما باید دید که چگونه می‌توان مفیدتر واقع شد و منتهای فایده‌ای که هر کس می‌تواند به اطرافیان خود برساند به کجا ختم می‌شود. توانایی بالقوه‌ی هر کس نامحدود است. اگر بخواهیم جامعه‌ی آماری خود را گسترش دهیم باید بتوانیم به ‌خوبی با آن‌ها رابطه برقرار کنیم و این مستلزم آن است که زبان آن‌ها را بدانیم و قادر باشیم که علم آن‌ها را یاد بگیریم یا علم خود را به آن‌ها انتقال دهیم. هم‌اکنون که زبان بین‌المللی مردم دنیا زبان انگلیسی است، پل ارتباطی بین مهندسان و دانشمندان جهان همین زبان است و به کمک آن می‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند و از یافته‌های دیگران نیز بهره‌مند شوند.

صاحبان علوم تجربی، ریاضی، انسانی و مهندسی، هر کدام یک یا چند علم را در کار خود اساسی و مهم می‌دانند. مثلاً ریاضیات در رشته‌های مهندسی بسیار مهم است و یک مهندس بدون دانستن آن گنگ است و راهی برای پیشرفت نخواهد داشت. ولی آن‌چه در نظر این دانشمندان حائز اهمیت بوده و بدون آن، راه رسیدن به هدف نهایی در یک جایی منقطع می‌شود، همان دانستن زبان بین‌المللی یا انگلیسی است که راه را تا آخر برای شخص هموار می‌سازد.

دانش‌آموزان عزیز برای دست‌یابی به اهداف عالی و کسب نشان برتر نباید به درس زبان انگلیسی به عنوان یک درس عمومی با ضریب مشخص بنگرند، بلکه با یک دید فراتر آن ‌را یک زبان مادر بدانند؛ به‌ این معنی که هر مطلب علمی مهم از هر زبانی، عمدتاً باید ابتدا به این زبان درآید و بعد به زبان‌های دیگر ترجمه شود و فایده‌ی آن به همگان برسد.

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...