تبلیغات

قلم چی: تلفیق مطالعه تستی و تشریحی ویژه امتحان‌های مدرسه

قلم چی: تلفیق مطالعه تستی و تشریحی ویژه امتحان‌های مدرسه

برنامه رادیویی زنگ برنامه‌ریزی

صحبت‌های کاظم قلم‌چی

1 آذر 93

تقارن خیلی خوبی است که اول آذرماه با شنبه همراه است و گاهی ما دنبال بهانه می‌گردیم تا شروع کردن را به تعویق بیاندازیم اما حتی برای کسانی که منتظرند شنبه شود یا اول ماه باشد تا شروع به درس خواندن کنند می‌توانند جدی‌تر درس بخوانند. در دفتر برنامه‌ریزی هم تاکید کرده‌ام که از همین لحظه آغاز کنید.

 این‌که گاهی اوقات برخی فکر می‌کنند اگر از دبستان به کانون بیاید هم باید درس‌هایی را برای مدرسه بخوانند هم برای کانون سوال متداول ولی اشتباهی است که گاهی پرسیده می‌شود. برنامه مدرسه و آزمون‌ها چیزی جدا از هم نیست و وظیفه ما این است که درس‌خواندن در مدرسه را منظم و ساده کنیم تا دانش‌آموزان با یک برنامه مشخص نتایج بهتری بگیرند. حتی فرض کنیم کسی با شرکت در آزمون‌ها تلاش خودش را افزایش ندهد و بیش از نیم ساعت درس نخواند اما اگر با برنامه و منظم کار کند به مراتب بیشتر نتیجه می‌گیرد کسانی هم که شب‌امتحانی هستند اگر زمانی را که یک‌جا صرف درس خواندن در شب امتحان می‌کنند در زمان‌های خودش این زمان را بگذارند از تلنبار کردن بهتر نتیجه می‌گیرند و ماندگاری در ذهن آن‌ها بیشتر می‌شود. در واقع اول این‌که آزمون‌ها چیزی علاوه بر برنامه مدرسه نیست و دوم این‌که هر چه دانش‌آموزی منظم‌تر باشد شاداب‌تر است و درس‌ او هم بهتر می‌شود و با برنامه آرامش پیدا می‌کند.

و برای خود ما خیلی مهم است کسانی که به کانون می‌آیند در مدرسه موفق‌تر می‌شوند یا نه؟ زیرا پیشرفت تحصیلی باید اتفاق بیافتد.

امسال به دلیل ماه مبارک رمضان کنکور حدود 15 روز جلوتر آمده است و ما برنامه‌های دقیق‌تر و کامل‌تری را تعبیه کرده‌ایم که اولین آن از امتحانات نیمسال اول آغاز می‌شود. این برنامه با این هدف است که در امتحانات مدرسه موفق شوید و برای کنکور شما هم موثر باشد امسال برای این‌که برای امتحانات مدرسه خوب ظاهر شوید و در عین حال به کار تستی هم بپردازید ما برنامه مشخص‌تری داریم.

27 آذر قبل از امتحانات مدرسه است و 25 دی بعد از امتحانات مدرسه،‌ این‌دو تاریخ، زمان‌هایی هستند که دانش‌آموزان می‌توانند در آن‌ها از کتاب جمع‌بندی امتحان جمع‌بندی از خودشان بگیرند.

ما در تاریخ‌های 7 و 21 آذر و 5 دی آزمون داریم و بعد از آن یعنی برای بازه زمانی 6 دی تا 26 دی که دانش‌آموزان درگیر امتحانات مدرسه هستند توصیه می‌کنیم که دانش‌آموزان قبل از هر آزمون تشریحی مدرسه یک آزمون جمع‌بندی از کتاب جمع‌بندی از خودشان بگیرند.

ما برنامه‌ای گذاشته‌ایم که تشریحی خواندن برای مدرسه را با تستی خواندن تلفیق کنند و نگران نباشند که اگر تشریحی می‌خوانند از کنکور عقب می‌مانند. دانش‌آموزان در بازه زمانی 21 آذر تا 5 دی درس‌ها و مطالب نیم‌سال اول و پایه را از کتاب جمع بندی، جمع‌بندی می‌کنند و ما توصیه می‌کنیم این کتاب را در این بازه زمانی حتما استفاده و با آن جمع‌بندی کنند. تفصیل و تشریح این موضوع را در روزهای آتی بیشتر بیان می‌کنیم، امسال تلاش کرده‌ایم دانش‌آموزان تلفیقی از تستی وتشریحی داشته باشند و کار را تا اردیبهشت تلنبار نکنند.

سوال: من به یک فراشناخت از وضعیت درس‌ها رسیده‌ام و هدفم مشخص است ولی بعضی اوقات به آشفتگی می‌رسم. چه کار کنم؟ هلیا از گنبد. دوم تجربی

آشفتگی به این صورت نیست که یک‌بار حل شود و دیگر با آن موجه نشوید نکته در این است که یک تعداد از افراد در برابر مشکلات درمانده و وامانده می‌شوند ولی خیلی دیگر از افراد می‌دانند به واسطه روش‌ها و افکار آن‌هاست که به نتیجه مطلوبی نرسیده‌اند و توصیه ما به شما این است که هرگز ناامید نشوید و ادامه دهید.

تهیه و تنظیم

ناهید منجمی

فایل های ضمیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...