تبلیغات

نکات کلیدی برای مدرسین-اولین روزهای تدریس

نکات کلیدی برای مدرسین-اولین روزهای تدریس

Teacher-Student

در طول جلسات اول معلم باید آماده بعضی رفتارهای نامطلوب باشد از این رو معلم باید یک سری پیشگیری هایی را در کلاس به کار برد توجه به نکات زیر به معلمان کمک میکند:

  1. بعضی مواقع، رفتارهایی در کلاس نظم را بر هم میزند در این مواقع معلم باید عوامل بی نظمی را شناسایی کند و علت آنها را جویا شود
  2. رفتارها و فعالیت هایی را که موجب بی نظمی کلاس می شوند مشخص و قوانین و مقررات کلاس را مطرح و دانش آموزان را ملزم به رعایت آنها کنید،مثلا لگد زدن به سطل آشغال،له کردن گجها،کثیف کردن دیوار ها و مانند آن را قدغن کنید.
  3. منتظر بعضی از رفتارهای پیش بینی نشدنی در کلاس باشید و از آنها برای بررسی میزان توانایی و انظباق خود با این موارد استفاده کنید.
  4. دانش آموزان باید بدانند رفتارهای مطلوب و مورد نظر معلم چیست.برای مثال،معلم می تواند با گفتن اینکه : دوست دارم هنکام صحبت کردن اول دست خود را بلند کنید، رفتار مورد نظر خود را به دانش آموزان معرفی کند.
  5. اگر همیشه به رفتارهای نامطلوب دانش آموزان بی توجهی کنید شما را فردی نا کارآمد در نظر میگیرند،بنابراین به رفتار های نامطلوب آنها واکنشی جدی نشان دهید. در این مورد سعی کنید بین رفتارهای مطلوب و نامطلوب تفاوت قائل شوید.
  6. در شروع کار، قوانین و ضوابط کلاس را مطرح کنید و به آن قوانین تعهد نشان دهید.بعضی از معلمان در شروع کارشان چندین قانون اشاره کنند.باید دانست تعداد قوانین در موفقیت معلم در اداره کلاس موثر نیست، بلکه آنچه اهمیت دارد روشن و قابل اجرا بودن قوانین در موفقیت و دستورهاست.برای مثال ، به یک نمونه از قوانین مبهم و بدون ضمانت اجرا توجه کنید: ((دانش آموزان نباید بدون اجازه حرف بزنند)). این قانون دو قید منفی دارد: ((نباید)) و ((بدون)) و در نتیجه بسیار مبهم است. آیا دانش آموزای که میخواهد از دوستش مداد قرض بگیرد تنبیه می شود؟ آیا می شود در سکوت کامل یا وقتی یکی دو نفر از دانش آموزان فعالیت می کنند به یادگیری پرداخت؟
  7. شرط لازم برای اجرای قوانین کلاس، درک دانش آموزاان از آن ضوابط و قوانین است. مثلا در کلاس های ابتدایی باید قوانین اولیه کلاس مطرح شود، در حالی که برای سطوح بالاتر این ضوابط و قوانین جا افتاده است،در عین حال، هنوز هم معلم باید انتظارات خود را از دانش آموزان، به طور روشن و مطرح کند. همچنین بهتر است نظر دانش آموزان در مورد ضوابط کلاس پرسیده شود.

Read more:

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...