تبلیغات

یادگیری هر زبان جدید چقدر زمان می‌خواهد؟

یادگیری هر زبان جدید چقدر زمان می‌خواهد؟

یک پژوهش جدید در میان 23 زبان دنیا نشان می‌دهد برای انگلیسی زبان‌ها، یادگیری عربی و سه زبان شرقی نسبت به یادگیری دیگر زبان‌ها سخت‌تر است. در این پژوهش البته زبان فارسی مورد بررسی قرار نگرفته است.
صراط: یک پژوهش جدید در میان 23 زبان دنیا نشان می‌دهد برای انگلیسی زبان‌ها، یادگیری عربی و سه زبان شرقی نسبت به یادگیری دیگر زبان‌ها سخت‌تر است.

به گزارش گروه فرهنگی صراط، سرویس زبان های خارجه وزارت کشور آمریکا تحقیقاتی را در خصوص زمان موردنیاز برای یادگیری هر زبان خارجی انجام داده که بر اساس آن، عربی، ژاپنی، کره ای و چینی سخت ترین زبان ها به شمار می روند.

در پژوهش انجام شده، 9 زبان هلندی، اسپانیایی، سوئدی، پرتغالی، آفریقایی، فرانسوی، نروژی، ایتالیایی و رمانیایی در دسته زبان های آسان قرار گرفته اند که یادگیری آنها در حد رسیدن به مهارت به 23 تا 24 هفته زمان و 575 تا 600 ساعت کلاس آموزشی نیاز دارد.

تحقیق مذکور تاکید کرده است که زمان مشخص شده برای آموزش هر زبان به 5 عامل "زمانی که هر هفته به یادگیری اختصاص داده می شود"، میزان دسترسی به منابع آموزشی، میزان انگیزه، نزدیکی به زبان مادری و میزان پیچیدگی بستگی دارد. همچنین تصریح شده است که شرایط آموزش ممکن است برای افراد اندکی متفاوت باشد.

بر اساس این پژوهش، 10 زبان تایلندی، هندی، صربی، روسی، یونانی، ویتنامی، عبری، ترکی، فنلاندی و لهستانی در زمره زبان های متوسط قرار دارند که 44 هفته زمان و هزار و 110 ساعت آموزش برای یادگیری آنها مورد نیاز است.

4 زبان ژاپنی،عربی، چینی و کره ای هم زبان های سخت را تشکیل می دهند که به 88 هفته زمان و 2200 ساعت کلاس آموزشی برای دستیابی به مهارت احتیاج دارند.

علت سختی عربی، تعداد کم کلمات مشابه با زبان های اروپایی و عدم استفاده از حروف صدادار در نگارش عنوان شده است. ژاپنی نیز به دلیل استفاده از سه سیستم نگارش و دو سیستم هجی در این دسته قرار گرفته. سختی زبان چینی نیز به الفبای دشوار آن و نیز تاثیر معانی کلمات از آهنگ صداها عنوان شده و زبان کره ای هم به دلیلی استفاده از بسیاری کارکترهای چینی در نگارش و نیز جمله بندی های متفاوت و ترکیب افعال با یکدیگر در این زمره دسته بندی شده است.

پاسخ دهید

1 نظر

What is distraction osteogenesis?  ۱۳۹۶/۰۶/۰۱ - ۲۰:۱۸:۰۶

What a information of un-ambiguity and preserveness of precious knowledge about unpredicted feelings.