تبلیغات

سوالات متداول درباره آزمون تافل

سوالات متداول درباره آزمون تافل

در این پست و پست آینده به سوالات و پرسش های متداولی که در زمینه برنامه های تافل پرسیده می شود پاسخ داده میشود.

1- هدف از آزمون تافل چیست؟

از سال 1963 تا به حال ، تافل به وسیله کمیته های دولتی گزینش بورس تحصیلی، دانشگاه ها و سازمان هایی همچون فولبرایت ( Fulbright) آژانس توسعه بین المللی ، AMIDEAST و برنامه های اعطای بورس تحصیلی در آمریکای لاتین، به عنوان روشی استاندارد برای سنجش میزان مهارت داوطلبان در زمینه «زبان انگلیسی» استفاده شده است. افزون بر این ، برخی از موسسات اعطا کننده لیسانس و گواهی نامه از نمره های آزمون تافل برای ارزیابی مهارت کلی در زبان انگلیسی استفاده می کنند. کمیته های پذیرش در بیش از 4500 کالج و دانشگاه در ایالت متحده ، کانادا ، استرالیا ، انگلستان و بسیاری از کشور های دیگر در سرتاسر جهان ، از متقاضیان اخذ پذیرش می خواهند نمره های آزمون تافل را همراه با مدرک و توصیه نامه هایشان تحویل دهند تا این نمره ها نیز در فرایند پذیرش آن ها در نظر گرفته شود.

 

 

2- تافل مبتنی بر اینترنت (Internet-based TOEFL) که مخفف آن iBT می باشد ، چه زمانی آغاز شد؟

تافل مبتنی بر اینترنت که به آن تافل نسل بعدی (Next Generation TOEFL) نیز گفته می شود ، روز بیست و چهارم ماه سپتامبر سال 2005 در ایالات متحده راه اندازی شد. یک ماه پس از آن ، تافل اینترنتی در کشور های کانادا ، آلمان ، ایتالیا و فرانسه برگزار شد. طی سال 2006 میلادی، آزمون تافل مبتنی بر اینترنت ، طی مراحلی در سر تا سر جهان معرفی گردید.

 

3- آزمون iBT چه مزایایی دارد؟

گنجاندن بخش گفتاری ( Speaking) در آزمون ، استفاده از پرسش ترکیبی و تاکید بر توانایی ایجاد ارتباط با دیگران ، تاثیر بسیار عمیقی بر چگونگی تدریس زبان انگلیسی در آینده خواهد داشت. در نتیجه دانشجویان و داوطلبان شرکت در آزمون هایی همچون آزمون iBT سطح توانایی های خود را در زبان انگلیسی ارتقا خواهند داد و با کسب اعتماد به نفس بیشتر به سوی ایجاد ارتباط موثر با دیگران و موفقیت پیش خواهند رفت. دفاتر پذیرش در کالجها و دانشگاههای انگلیسی زبان و نیز مدیران سازمان های اعطا کننده لیسانس و گواهینامه ، اطلاعات بهتری در مورد توانایی متقاضیان خود در زمینه ایجاد ارتباط با دیگران خواهند داشت.

 

4- امتحان تافل ibT چه زمانی در کشور من برگزار خواهد شد؟

پنج ماه پیش از اینکه این آزمون در یک منطقه جدید ارائه شود ، اعلامیه هایی منتشر خواهد شد. برای دیدن جدول های مربوط به زمان تافل و مراکز آزمون به وبگاه تافل مراجعه کنید. در ضمن می توانید به بولتن ثبت نام و اطلاعات مربوط به آزمون آی بی تی در سایت تافل مراجعه کنید:

www.ets.org/toefl

لازم به ذکر است که جداول زمانی در سایت toefl ، به روز می شوند.

 

5- تافل آی بی تی چه زمانی و در چه مکانی ارائه خواهد شد؟

سرانجام جدول زمانبندی برای بیش از 50 آزمون ارائه خواهد شد. در این زمینه ، زمان هایی هنگام صبح ، بعد از ظهر و غروب، هم طی روز های کاری هفته و هم طی روز های آخر هفته در نظر گرفته خواهد شد.

 

6- چه زمانی آزمون های PBT و CBT (ساختار های قدیمی تافل) دیگر برگزار نخواهند شد؟

در هر کشوری به محض ارائه تافل اینترنتی ، تافل رایانه ای (CBT) , و تافل دفترچه ای (PBT) دیگر برگزار نخواهند شد.

 

7- تافل چه مهارت های زبانی را در مورد آزمون قرار می دهد؟

جدول زیر مواد و مطالب روش های سه گانه "امتحان تافل" را نشان می دهد:

 

تافل مبتنی بر رایانه

تافل دفترچه ای

تافل مبتنی بر اینترنت

Listening

Listening

Listening

Structure

Structure

Speaking

Reading

Reading

Reading

Writing

Test of Written English

Writing

 

پاسخ دهید

1 نظر

manicure  ۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۱۹:۵۰:۴۰

Thank you for sharing your info. I truly appreciate your efforts and I am waiting for your next write ups thank you once again.