تبلیغات

تفاوت بین آزمون تافل و آیلتس / جدید

تفاوت بین آزمون تافل و آیلتس / جدید

آزمون های تافل و آیلتس از جمله معتبرترین آزمون های بین المللی می باشند که هرساله متقاضیان زیادی از سراسر دنیا در آن ها شرکت می کنند.اما همواره این سوال مطرح است که تفاوت این دو آزمون در چیست و کدامیک بهتر از دیگری است؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است که ابتدا توضیحات جداگانه ای درباره هر دو آزمون داده شود. در ادامه به مقایسه این دو آرمون از جنبه های مختلف می پردازیم.

آزمون تافل:

تافل مخفف عبارتTest of English as a Foreign Language ( آزمون انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی) می باشد. آزمون تافل برای غیر انگلیسی زبانان می باشد که توسط سرویس سنجش تحصیلی(ETS) دانشگاه پرینستون(Princeton) برگزار می شود. کسانی که قصد اقامت در کشورهای آمریکا و کانادا را دارند باید در این آزمون شرکت کرده و حد نصاب نمره مورد نباز را کسب کنند. نمره کسب شده به مدت دو سال دارای اعتبار می باشد. آزمون تافل دارای انواعCBT ,PBT وIBT که به ترتیب ,computer based test, Paper based test وinternet based test می باشند. نوع اول آن کتبی نوع دوم ان بر روی یک سی دی قرار گرفته می‌شود و داوطلبان به آن پاسخ می دهند و نوع سوم اینترنتی می باشد به این صورت که داوطلبان در محل حوزه امتحانی حضور می یابند و به سولات به صورت آنلاین پاسخ می دهند. البته امروزه در اکثر موارد نوع IBT ان برگزار می‌شود و ایران هم از این قاعده مستثنا نیست.در تافل از چهار مهارت Listening, speaking, Reading و Writingآزمون گرفته می شود. در بخش Speaking پاسخ های داوطلب ضبط شده و برای مصاحبه گیرنده فرستاده می شود.نمره این آزمون از 0-120 می باشد.

آزمون آیلتس:

آزمون آیلتس هم از جمله آزمون های معتبر وشناخنه شده در زمینه زبان انگلیسی می باشد. در این آزمون از لهجه های مختلف بریتانیایی مصاحبه گرفته می شود که شامل کشورهای بریتانیا، استرالیا و نیوزلند است و برگزار کننده آن British Council ، آیلتس استرالیا و دانشگاه کمبریج می باشد آزمون آیلتس به دو نوع آکادمیک (Academic)و جنرال (General)تقسیم می شود که نوع آکادمیک آن برای مقاصد دانشگاهی و نوع جنرال آن برای اخذ ویزای کاری ،استخدام در مراکز دولتی یا شرکت های بازرگانی و مهاجرت مورد نیاز می باشد.

و اما مقایسه این دو آزمون :

هر دو آزمون دارای چهار بخشlistening, speaking,writing, reading و مدت اعتبار آنها دو سال می باشد. آزمون تافل به لهجه آمریکایی ولی آیلتس به لهجه بریتیش می باشد. این به این معنی نیست که حتما در این آزمون ها به لهجه اصلی آزمون صحبت کنید البته اگر این‌گونه باشد بهتر است اما مهم‌تراز آن این است که تمام مصاحبه خود را به یک لهجه صحبت کنید و از شاخه ای به شاخه دیگر نروید. نمره دهی تافل از0 تا 120 و نمره دهی آیلتس از 0 تا 9 می باشد.

به طور کلی برای انتخاب آزمون مناسب باید به مرکز، محل کار، شرکت، دانشگاه وکالجی که قصد ادامه تحصیل یا کار را دارید مراجعه کنید و مطلع شوید که کدام یک از آزمون ها مورد نیاز است این به این معنی است که آزمون بهتر و بدنری و الویتی وجود ندارد و تماما بستگی به مکان و مرکزی دارد که قصد مهاجرت، کار و تحصیل در انجا را دارید. معمولا برای کشورهای انگلیسی زبان آیلتس و برای آمریکا و کانادا تافل در الویت قرار دارد. 

بهتر است تا زمانی که از مهاجرت خود اطمینان حاصل نکرده اید نسبت به شرکت در این آزمون ها اقدام نکنید زیرا مدت اعتبار هر کدام از آنها دو سال می باشد؛ اما اگر صرفا برای مقاصد داخلی قصد شزکت در این آزمون ها را دارید باید گفت که هیچ تفاوتی بین آنها وجود ندارد. در ادامه جدول مقایسه نمره دهی این دو آزمون قرار دارد.

 

 

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...