تبلیغات

داستان کوتاه انگلیسی عنکبوت در موزه

داستان کوتاه انگلیسی عنکبوت در موزه

داستان کوتاه انگلیسی عنکبوت در موزه
به همراه ترجمه ی فارسی و فایل صوتی
سطح : ساده
نوشته شده برای : کودکان
لهجه : انگلیسی

این داستان کوتاه انگلیسی در رابطه با عنکبوتی است که دل‌بستگی زیادی به تار خود داشت. آن‌قدر دل‌بستگی پیدا کرده بود که نزدیک بود به خاطر آن جان خود را از دست بدهد. در این داستان یاد می‌گیریم که نبایستی دل‌بستگی زیادی به مال‌ومنال دنیا داشته باشیم. نیز بایستی قادر باشیم که خودمان را با شرایط جدید وفق دهیم و سختی‌ها را پلی برای داشتن یک آینده‌ی بهتر بکنیم.

سطح داستان: ساده

نوع داستان: کودکانه – اخلاقی

لهجه : انگلیسی

اگر برای اولین بار است که داستان‌های کوتاه تارنگار زبانشناس را می‌خوانید، برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی ابتدا از نوشته‌ی زیر، بخش “روش خواندن داستان‌های کوتاه انگلیسی” را مطالعه نمایید:

داستان کوتاه انگلیسی و نقش آن در یادگیری بهتر زبان

اگر به دنبال تقویت مکالمه زبان انگلیسی خود هستید حتماً از تکنیک سایه برای این موضوع استفاده نمایید:

تقویت مکالمه زبان انگلیسی با تکنیک سایه

برای دیدن متن انگلیسی این داستان کوتاه، ===> اینجا <=== را کلیک کنید.

نکته‌ی مهم: ترجمه داستان کوتاه در بعضی قسمت‌ها کلمه به کلمه نیست.

فایل صوتی داستان کوتاه عنکبوت در موزه:

Audio Player

00:00
 
00:00

برای دانلود فایل صوتی روی لینک دانلود زیر کلیک راست کنید و گزینه ی Save as یا Save Link as را انتخاب نمایید.

دانلود فایل صوتی

ترجمه‌ی داستان کوتاه انگلیسی عنکبوت در موزه

روزی روزگاری، یک عنکبوتِ نقاش بود، یک‌گونه از آن عنکبوت‌های هنرمند، که در زیرزمین‌های موزه‌ها و گالری‌ها زندگی می‌کنند. این عنکبوت‌ها، آنجا به همراه تعداد زیادی از نقاشی‌هایی که برای سال‌های سال فراموش‌شده‌اند، زندگی می‌کنند. که قطعاً جای بسیار مناسبی برای تنیدن تارهای خارق‌العاده است. عنکبوت قصه‌ی ما بهترین تارها را در تمام موزه تنیده بود و خانه‌اش نیز بسیار تماشایی بود. تمام تلاشش بر این بود که مواظب خانه‌اش باشد؛ زیرا خانه‌اش را ارزشمندترین چیز روی زمین می‌دانست.

اما با گذشت زمان، موزه تصمیم گرفت که نقاشی‌هایش را سازمان‌دهی مجددی بکند. بنابراین در طبقات بالاتر، مکان‌هایی را برای نمایش تعدادی از نقاشی‌های زیرزمین باز کردند. بسیاری از عنکبوت‌های زیرزمین فهمیدند که چه اتفاقی دارد می‌افتد و بسیار محتاط بودند. ولی عنکبوت قصه‌ی ما هیچ توجهی نداشت.

می‌گفت: “مهم نیست (بابا)!”. “تنها تعداد اندکی از نقاشی‌ها را بالا می‌برند”.

تعداد بیشتر و بیشتری از نقاشی‌های زیرزمین حذف شدند. اما عنکبوت ما به تقویت تارهای خود ادامه داد و می‌گفت: “کجا می‌توانم جای بهتری از اینجا پیدا کنم؟”.

داستان به همین صورت گذشت، تا اینکه صبح زود یک روز، درحالی‌که فرصت هیچ عکس‌العملی برای عنکبوت نمانده بود؛ افراد موزه، نقاشی وی، به همراه خودش و تارش را برداشتند. عنکبوت قصه‌ی ما متوجه شد که تنها به خاطر اینکه نمی‌خواست دل از خانه‌اش بکند، کارش داشت به نمایشگاه ختم می‌شد.

در یک اقدام قدرتمند و قاطع، او تصمیم گرفت که تار با شکوهش را ترک کند؛ تاری که تمام زندگی‌اش را روی آن گذاشته بود تا آن را بسازد. این کار، کار بسیار خوبی بود. زیرا با این کار، جان خودش را از اسپری حشره کشی که آن‌ها در اتاق نمایش به نقاشی‌ها می‌پاشیدند، نجات داد.

پس‌ازاین فرار، با فائق آمدن بر سختی‌های بسیار، عنکبوت قصه‌ی ما درنهایت به یک باغ کوچک دورافتاده رسید. جایی که در آن، یک کنج بسیار ساکت پیدا کرد، که قادر بود در آنجا حتی خانه‌ی بسیار بهتری بسازد و به عنکبوت بسیار خوشحال‌تری تبدیل شود.

پایان

برخی از لغات و اصطلاحات مهم داستان کوتاه انگلیسی عنکبوت در موزه

پیشنهاد می‌کنم که لغات و اصطلاحات جدید انگلیسی را با تکنیکی که در نوشته‌ی زیر بیان کرده‌ام یاد بگیرید:

Spin, Spun : تنیدن

Set about: to begin to do or deal with: به معنی تصمیم گرفتن برای شروع یک کار

Carry on: continue an activity or task: به کار خاصی ادامه دادن

To end up: to finally be in a particular place or situation – become – finish: ختم شدن

Decisiveness: having the power or quality of deciding: قاطع

Secluded: not seen or visited by many people; sheltered and private: دورافتاده، منزوی

 

امیدوارم که از این داستان کوتاه انگلیسی زیبا لذت برده باشید. برای دیدن دیگر داستان‌های ارائه‌شده در تارنگار زبانشناس به دسته‌ی داستان کوتاه انگلیسی مراجعه کنید.

اگر دیدگاهی در رابطه با این داستان و به‌طورکلی بخش داستان‌های کوتاه انگلیسی تارنگار زبانشناس دارید از قسمت نظرات ما را در جریان بگذارید.

پاسخ دهید

6 نظر

manicure  ۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۱۸:۵۹:۵۸

It&#039;s the best time to make a few plans for the future and it is time to be happy. I&#039;ve read this publish and if I could I desire to suggest you some fascinating issues or suggestions. Maybe you could write next articles relating to this article. I wish to read more issues about it!

BHW  ۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۰۴:۱۰:۱۱

Hmm it looks like your site ate my first comment (it was extremely long) so I guess I&#039;ll just sum it up what I wrote and say, I&#039;m thoroughly enjoying your blog. I too am an aspiring blog blogger but I&#039;m still new to the whole thing. Do you have any recommendations for novice blog writers? I&#039;d genuinely appreciate it.

manicure  ۱۳۹۶/۰۲/۰۶ - ۲۳:۲۵:۴۳

Wonderful blog! Do you have any tips for aspiring writers? I&#039;m planning to start my own site soon but I&#039;m a little lost on everything. Would you propose starting with a free platform like Wordpress or go for a paid option? There are so many options out there that I&#039;m totally overwhelmed .. Any ideas? Thank you!

manicure  ۱۳۹۶/۰۲/۱۳ - ۱۶:۱۰:۵۷

It&#039;s truly very difficult in this active life to listen news on Television, therefore I simply use the web for that purpose, and take the most recent news.

voncilegarlits.weebly.com  ۱۳۹۶/۰۲/۱۹ - ۱۶:۲۱:۵۰

Outstanding quest there. What occurred after? Thanks!

What is leg length discrepancy?  ۱۳۹۶/۰۵/۰۸ - ۰۷:۰۰:۲۲

What&#039;s up Dear, are you truly visiting this web site on a regular basis, if so after that you will absolutely take good know-how.