تبلیغات

وسواس سامسونگ برای رقابت با اپل و خیز گرفتن سونی

وسواس سامسونگ برای رقابت با اپل و خیز گرفتن سونی

سامسونگ باید کم کم توجه خود را از رقابت سرسختانه با اپل معطوف به دفاع از پایگاه بزرگ خودش در بازار تلفن های اندرویدی کند. تحلیلگران می گویند...


Samsung will need to shift from relentlessly chasing Apple to simultaneously defending its smartphone userbase, analysts have warned, with the Korean company facing an unexpected challenge from Sony in what has so far been a European stronghold. Samsung devices now make up almost half of all smartphones sold in Europe, according to Kantar Worldpanel ComTech figures, the Telegraph reports, but Sony’s Xperia Z mounted a surprise attack of sorts, with a significant percentage of Samsung Galaxy S II owners opting to upgrade to Sony’s flagship in the UK, rather than the Galaxy S 4.

sony_xperia_z_wet_play

“Some 38-percent of Xperia’s users are ex-Samsung owners, the majority of whom have upgraded from the Galaxy S II” Kantar’s Paul Moore, global director, said of the upgrade trends. The Xperia Z – which we reviewed in European form back in February, and which is set to launch imminently in the US as a T-Mobile USA exclusive – is one of a rare number of waterproof phones, though also delivers a Full HD display and 13-megapixel camera.

Samsung can no longer rely on leading-edge technology and simply being an alternative to Apple, Kantar argues, and must instead consider those upgrading from the early halcyon days of the Galaxy series’ successes.

“Samsung now finds itself in a position where, after two years of relentless growth, it must focus on keeping its existing base of customers loyal if it is to maintain its success” Kantar’s Moore suggests. “As it stands, Samsung has the second highest loyalty rate in Britain (59%), but this falls well short of Apple (79%).”

One area where Samsung could improve is build quality and materials. The Galaxy S 4, although a powerhouse of hardware and software technology, was criticized by some for its plastic construction which, although sturdy and offering manufacturing flexibility, arguably lacks some of the premium hand-feel of rivals like the glass-inset Xperia Z or HTC’s unibody One.

“With the competition dramatically upping their game in terms of build quality and content innovation, Samsung will have to work hard to convince its 8.8 million customers to stick with the brand,” Moore concludes.

Still, Samsung may well be shifting to address that. Last month, the company’s materials subsidiary announced it would form a joint-venture to explore new uses of carbon-fiber, including potential applications in mobile devices like phones and tablets. As flexible in how it can be molded and worked as plastic, but considerably stronger and more premium in how it feels, carbon-fiber also has advantages over metal in the ease with which radio signals can pass through.

In Europe, Samsung’s successes have seen Android propelled to 70.4-percent of the smartphone market, the analyst firm calculates, ahead of iOS’ 17.8-percent and Windows Phone’s 6.8-percent.

However, in the US, Android has 52-percent of the smartphone market, and is even seen as stagnating in comparison to iOS and Windows Phone. iOS – boosted by sales of the iPhone 5 beginning on T-Mobile USA – has climbed to 41.9-percent of the market, while Windows Phone share grew 0.9-percent to 4.6-percent. In contrast, during the same period Android share in the US grew just 0.1-percent.


سامسونگ باید کم کم توجه خود را از رقابت سرسختانه با اپل معطوف به دفاع از پایگاه بزرگ خودش در بازار تلفن های اندرویدی کند. تحلیلگران می گویند این کمپانی کره ای با یک چالش غیرمنتظره از طرف سونی در بازار اروپا مواجه شده.

سامسونگ حدود نیمی از بازار اروپا را در اختیار دارد ولی طبق تحقیق های صورت گرفته در انگلیس٬ اکسپریا Z توانسته یک حمله غافلگیرانه را ترتیب دهد و تعداد زیادی از کاربران گلکسی اس ۲ را از خرید گلکسی اس ۴ منصرف نماید.

حدود ۳۸ درصد از کاربران سونی در این کشور از مشتریان سابق سامسونگ هستند که بیشتر آنها پیش از این کاربر گلکسی اس ۲ بوده اند.

گروه Kantar که این تحقیق را انجام داده معتقد است سامسونگ دیگر نمی تواند صرفا روی فناوری های جدید و معرفی خودش به عنوان جایگزینی برای اپل تکیه کند و در عوض باید به کسانی که دارنده محصولات قدیمی سری گلکسی بوده و می خواهند تلفنی جدید بخرند٬ توجه بیشتری نشان دهد.

مور از گروه Kantar می گوید: «سامسونگ حالا در وضعیتی است که بعد از دو سال رشد بی سابقه٬ اگر می خواهد به موفقیت ادامه دهد٬ باید بر روی وفادار نگه داشتن مشتریانش تمرکز کند. طبق بررسی ها این شرکت الآن با (۵۹ درصد وفاداری) در جایگاه دوم است٬ و اپل (با ۷۹ درصد) اول.» 

مور می گوید: «با بالا رفتن کیفیت ساخت محصولات رقیب و نوآوری در زمینه محتوا٬ سامسونگ نیز باید به دنبال این باشد که ۸.۸ میلیون مشتری خود [در انگلیس] را به وفادار ماندن به این برند ترغیب کند. » 
سامسونگ نیز متوجه این وضعیت هست و خبر سرمایه گذاری اش بر روی فیبر کربن را باید در همین راستا تحلیل کرد. یکی از موارد مهمی که می تواند باعث وفاداری کاربران به یک برند شود٬ توجه آن برند به مسئله مهم طراحی و کیفیت ساخت است. قطعا گلکسی اس ۴ تلفنی پیشتاز است ولی در زمینه کیفیت ساخت٬ قافیه را به محصولات رقیب همچون اکسپریا Z و اچ تی سی وان واگذار کرده.

سرمایه گذاری بر روی فیبر کربن برای استفاده در بدنه تلفن ها و تبلت های آینده حسن های بسیاری دارد٬ علاوه بر اینکه طرز ساخت آن مشابه پلاستیک است و از این نظر روش تولید فعلی سامسونگ را با چالش مواجه نمی کند٬ به شکل قابل توجهی سخت تر است و حس گران بودن را بهتر منتقل می کند. ضمن اینکه مثل فلزات مشکلی برای عبور سیگنالهای رادیویی ندارد.

سهم ۷۰.۴ درصدی اندروید در اروپا که فاصله زیادی با آی او اس و ویندوز فون که به ترتیب ۱۷.۸ و ۶.۸ درصد سهم دارد٬ ماحصل فروش فوق العاده سامسونگ بوده. ولی در بازار امریکا٬ سهم این پلتفرم ۵۲ درصد است و آیفون را با ۴۱.۹ درصد در نزدیکی خود می بیند. مشخصا در بازار امریکا اپل فروش بیشتری نسبت به سامسونگ داشته که این می تواند نگران کننده باشد.

باید دید سامسونگ کیفیت ساخت محصولات خود را از چه زمانی دگرگون می کند.

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...